ביקור בדלית אל כרמל

דרוג הגולשים: 
4.57143
ממוצע: 4.6 (7 דרוגים)
כתובת: 
איזור השוק
דלית אל כרמל
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

קשה שלא להתרשם מהעדה הדרוזית, עדה קטנה בעלת מאפיינים תרבותיים ודתיים ייחודיים וקודים מוסריים מאוד ברורים. היופי עם הדרוזים שבניגוד לקבוצות אתניות ומיעוטים אחרים המקפידים להסתגר בדלת אמותיהם ולשמור בקנאות על פרטיותם, אצל הדרוזים המצב בדיוק הפוך: בניה משרתים בצבא בהצלחה רבה ומגיעים לתפקידי קצונה בכירים. הם עובדים בכל מקום כמעט, עם כל אחד ואחת. הנשים מתלבשות בצורה מודרנית ומנהלות חיים מלאים ועשירים. לכן לא מפתיע שהישובים שלהם נקיים ונעימים ושוררת בהם שלווה ואוירה מכניסת אורחים.

כזה בדיוק הוא היישוב דלית אל כרמל הנמצא בשיפולים הדרומיים של הכרמל, לא רחוק מזיכרון יעקוב ויקנעם עילית.

הנוסעים לכיוון מזרח בכביש 70 יקחו ימינה בצומתת אלייקים אל כביש 672. הדרך ליישוב עובר בתוך יער מופלא עמוס בעצים וצמחיה עשירה. קטע זה של היער לא נפגע בשריפה הגדולה שהייתה בקיץ 2010.

לאורך הכביש תמצאו מקומות למנוחה וסיור רגלי וממונע, כמו בדרך ישנם דוכנים רבים שישמחו לארח אתכם ולפנק אתכם בשמן זית אמיתי, זיתים וחמוצים בכבישה ביתים וכמון פיתות ומאפים בטבון.

הכפר דלית אל כרמל הוא היישוב הדרוזי הגדול והמרכזי ביותר בארץ, גרים בו כ-15,000 תושבים. היישוב, פנינה תיירותית אמיתית.

הוא ממוקם על פסגה גבוהה בכרמל הדרומי ומכל מקום ניתן להתרשם מהנוף המקסים , במקום שוק ססגוני המושך אליו מבקרים מכל האזור וגם מהמרכז שבאים לקנות הכול ויחסית בזול תוך כדי בילוי בתרבות כל כך שונה.

במקום תמצאו צימרים המתאימים לבילוי זוגי ומשפחתי, בתי הארחה וכמובן מבחר גדול של מסעדות מסורתיות המגישות ארוחות אותנטיות, חומוס מופלא ובתי קפה קטנים מפנקים המציעים קפה ומבחר של עוגות ועוגיות מהמטבח המקומי אבל לא רק.

הביקור בדלית אל כרמל מתאים לכל אחד ואחד, השהות במקום מתאימה מאוד לחובבי התרבות, לחובבי הטיולים, למיטיבי הלכת וגם לסתם משפחות הרוצות להעביר יום חופשי בכיף .

מהכניסה ליישוב ניתן להגיע אל מנזר המוחרקה שגם הוא וגם מסלול הטיול בו שווים התייחסות נפרדת. טיול נעים

כנאפה בדלית אל כרמל
מסעדות בדלית אל כרמל
שוק דליית אל כרמל
כניסה לחנות בדלית אל כרמל

דרוגי-גולשים

5
כדאי לשוטט בסימטאות, כמובן לעבור דרך הרחוב המרכזי עם השוק, להנות מהדוכנים המוכרים חפצים ייחודיים לתרבות הדרוזית, לשבת במסעדה דרוזית ולהנות מארוחה מצוינת.

4
יש איפה לטייל ולהסתובב ..קניתי משם המון רהיטים וכלי בית בנוסף תמונה שעלתה לי ממש זול יחסית למקומות אחרים .. ואיך אפשר שלא לספר על הפיתה עם הזעתר הכי טעימה בעולם עצה- לבוא עם רכב גדול ..יש מה להעמיס :)

5
יש שם הכל מהכל...מי שמחפש ריהוט במחיר זול וגם יפה יוכל למצוא שם ...

4
והשוס- פתוח בשבת! כשרוב המדינה בעוצר, כאן העניינים מתנהלים כרגיל. שפע דוכנים, צבעוני, מרנין. זוכרת שביקרתי באחד החורפים ואכלתי סחלב מחמם נפשות.

4
חוויה נחמדה, להסתובב בין חנויות יחסית זולות, ישנה חנות תמונות מדהימה במקום- שווה ביקור. בנוסף אין על האוכל הדרוזי, ממליצה לכולם אחרי ההסתובבויות ללכת לאכול באחת המסעדות.
התמונה של carmela

5
נורא כיף לשוטט בין הניחוחות הרבים של שלל המסעדות הטעימות באיזור והחנויות היפות שיש שם המציעות פריטים מיוחדים, מוכרים אדיבים שרובם לבושים בבגדי דרוזים מסורתיים, אווירה מאוד נעימה בקיצור כיף של ממש! ממליצה בחום!

5
נוף מרהיב, אווירה שלווה ואוכל נפלא. ביקור ביישוב הדרוזי דלית אל כרמל.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
מלון אחוזת יערות הכרמל
4.857145
ממוצע: 4.9 (7 דרוגים)

אחוזת יערות הכרמל היא הדובדבן שבקצפת של רשת מלונות ישרוטל.

למידע נוסף...
משמר הכרמל - חניון לילה
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)

חוות משמר הכרמל או בשמה המקורי "ח'ירבת שלאלה"' נמצאת בלב הכרמל - סמוך ליישוב בית אורן.

למידע נוסף...
מרפסת חיצונית בצימר לינא בעין הוד
0
עדיין אין דרוגים

צימר מרווח בעין הוד

למידע נוסף...
פארק הכרמל
0
עדיין אין דרוגים

לינת שטח בפארק הכרמל הינה התיאום מראש בלבד

למידע נוסף...