כיכר המייסדים בתל אביב

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
שד' רוטשילד
תל אביב
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

בשנת 1949, במלאת 40 שנה לייסודה של אחוזת בית, הוחלט להקים אנדרטה שתנציח את מייסדיה. המקום שנבחר להצבתה היה שדרות רוטשילד מול ביתו של מאיר דיזנגוף (בו שכן אז מוזיאון תל אביב), בסמוך למקום בו נערכה הגרלת המגרשים הראשונה, ושעליו קם מכון המים ובית הוועד הראשון.

בשד' רוטשילד, מיד דרומה אחרי רח' נחלת בנימין, ניצבת כיכר קטנה שאולי לא כולם שמו לב אליה. קודם כל, אפשר להבחין בעץ צאלון רחב ידים. לאחריו בריכה מלבנית קטנה עם מזרקה, כשכל הקומפלקס פשוט עד להדהים לעומת בריכות ומזרקות מודרניות ועכשוויות. מספר ספסלים בצדדים. גולת הכותרת של המקום היא מצבת בטון גדולה. עליה חקוקים שמות המייסדים של שכונת אחוזת בית, שהיתה לימים לעיר תל אביב.

מיקום הכיכר סמוך לנקודה בה נערכה הגרלת המגרשים הראשונה על ידי עקיבא אריה וייס ביום יסודה על אחוזת בית. במקום זה היה גם מגדל מים קטן ובו "בית הוועד" ששימש כבית העירייה הראשון. בצידה השני של המצבה יש תבליט יצוק ( עבודה של הפסל אהרון פריבר), המתאר שלושה שלבים בהתפתחות העיר תל אביב- בחלק התחתון: כיבוש החולות, באמצע- תקופת אחוזת בית והבתים הראשונים של העיר ולמעלה- תל אביב של שנות הארבעים עם בניינים בסגנונות הבאוהאוס והאקלקטי, כולל רבי קומות.

כיכר המייסדים בתל אביב
כיכר המייסדים בתל אביב
כיכר המייסדים בתל אביב
דרוגים ומקומות קרובים