טיול קצר לירדן הדרומי

דרוג הגולשים: 
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)
כתובת: 
רוב רוי
קיבוץ כנרת
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בשעות היום

טיול קצר לירדן הדרומי המתאים לכל המשפחה ומשרה אווירה של שלווה ויופי, המסלול מתאים לכל המשפחה.

אורך המסלול: כ 2 ק"מ של מסלול מעגלי רגוע ושקט.
דרגת הקושי: מסלול קל מאד המתאים גם לילדים צעירים.
ציוד: נעלי הליכה, כובע, מים לשתיה, מפת סימון שבילים.

נפנה מכביש 90 ברכב שלנו לכיוון קיבוץ כנרת. אחרי כ 150 מטר ובסמוך לאתר הירדנית נפנה לדרך עפר על פי שילוט המפנה ל אתר הקייקים "רוב רוי" ונחנה את הררכב בחניון העפר הסמוך.
מכאן, ממשיכה התנועה באופן רגלי לאורך הירדן ובשביל המסומן בכחול-לבן. למעשה זהו גם קטע משביל ישראל ולכן הוא מסומן גם בסימון שבילים כתום-כחול-לבן.

הכיוון הכללי דרום, נלך כמה עשרות מטרים עד שנגיע למעיין פרשת דרכים, נבחר בדרך המפרידה בין הירדן שיזרום לשמאלנו לבין תעלת המים המלוחים שתזרום מימין לנו. שני אלו ילוו אותו לאורך מסלול שקט ונעים של כ 2 ק"מ.
חלק ניכר מן המסלול מוצל על ידי צמחייה שונה ובעיקר עצי אקליפטוס, סימן טוב לכך כי אנו בדרך הנכונה הם שורשיו הגדולים והחשופים של אקליפטוס ענק ממדים שנפסע מעליהם.

בהמשך המסלול מתפצל ואנו נבחר את הנתיב השמאלי זה הצמוד לירדן עצמו וכשנגיע לצינור ירוק הנמתח באוויר נעבור מתחתיו ונמשיך בדרכנו. נמשיל ללכת עד שנגיע לצינור בטון גדול שחלקו אף הוא נמתח באוויר.
כאן ניתן להבחין בברור כי תעלת המים המלוחים מסתיימת והמים עוברים לזרום בצנרת תת קרקעית. מתכופפים ועוברים מתחת לצינור ולאורך גדר בית המשאבות, פונים שמאלה ונמצא את עצמנו עומדים על סכר עפר (סכר אלומות) זהו סופו של החלק הנקי של הירדן והחל מכאן מוזרמים לירדן מי שפכים וחבל מאד שכך!.

נמשיך על הסכר, נפנה מיד שמאלה אל תוך חורשת אקליפטוס ונרד אל שפת הירדן המוצלת והנאה, כאן ניתן לשבת למנוחה או להתחיל בהליכה לאורך הגדה, שימו לב כי הרחצה באזור זה אסורה.
בכדי לחזור נטפס שוב על סכר העפר וממנו נעלה כמה עשרות מטרים לכיוון שמאל לכיוון ההר הניצב מולנו כאשר לפנינו נראה את קיבוץ אלומות בראש ההר. נחלוף על פני הפנייה לביתניה תחתית ומרכבות הירדן מימיננו ובדרך נחלוף על מטעי זיתים ותמרים.

בדרך נוכל לראות אנדרטה ועליה הכיתוב" גן בנציון - לזכר משיב התמר לארצנו" לזכרו של בנציון ישראלי שהעלה לישראל חוטרי תמרים מעיראק בשנת 1933 וייסד פה ענף חקלאי חדש. עד מהרה נגיע לדרך עפר היורדת באמצע מטע התמרים ומחזירה אותנו לחניון רוב רוי והרכב.

הירדן הדרומי

דרוגי-גולשים

4
טיילנו והתרחצנו בירדן. יש כמה וכמה נקודות שבהן אפשר להיכנס למים וחשוב למצוא נקודה שבה הזרם לא מהיר מידי כדי לא להסחף בזרם. גם השייט ב"רוב רוי" מומלץ מאוד
דרוגים ומקומות קרובים

4
טיילנו והתרחצנו בירדן. יש כמה וכמה נקודות שבהן אפשר להיכנס למים וחשוב למצוא נקודה שבה הזרם לא מהיר מידי כדי לא להסחף בזרם. גם השייט ב"רוב רוי" מומלץ מאוד