המרכז להצלת צבי ים , קמפוס מכמורת.

דרוג הגולשים: 
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)
כתובת: 
קמפוס מכמורת
מכמורת
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש
טלפון: 
*3639

המרכז להצלת צבי ים, מכמורת .

בין חוף בית ינאי למושב מכמורת שוכן לו בנחת ובשלווה המרכז הימי החינוכי מכמורת השייך למדרשה האקדמית רופין. במקום ישנן פעילויות רבות החל ממסלול לימודים אקדמי בכל תחומי מדעי הים דרך אימון ספורטאים ופיתוח חקלאות ימית. אחת הפעילויות במקום הינו הפעלת המרכז ארצי לשיקום הצלה ופיקוח על אוכלוסיית צבי הים המתדלדלת בחופי ארצנו .

הסיור נקבע לצהרי השבת האחרונה של החופש הגדול, חגיגה כפולה. נפגשנו עם המדריכה בכניסה לקמפוס וצעדנו לאיטנו למרכז שנמצא בסמוך לים . הסיור התחיל בחדר מבקרים קטן שם נהנינו ממצגת מעניינת ואינטואיטיבית על ההיסטוריה והפעילויות במקום ועל המתרחש בעולמם של צבי הים. גם אנחנו וגם הילדים הקשבנו בעניין ולמדנו לא מעט. מסתבר שהצבות מטילות את ביציהן בדיוק בנקודה בה הן עצמן נולדו ובדיוק כמו בני מינם היבשתיים הם חיים בגם ונפגשים עם בני מינם רק למטרות התרבות.

אח"כ יצאנו לבריכות הטיפול וההתאוששות, צפינו בצבים המתאוששים, קבלנו הסברים מדויקים על המצב והרקע של כל אחד מהצבים, למדנו על הסכנות האורבות להם בטבע ועל אלה הנגרמות על ידינו בני האדם. בחוף הפסטורלי של המרכז קיבלנו עוד כמה סיפורים מעניינים וחזרנו לפעילות אחרונה בחדר המבקרים שבסיומה קיבלו הילדים מתנות סמליות. במקום גם פועל חדר מיון למקרים דחופים.

סה"כ אורך הסיור קצת יותר משעה ( ייתכן שבתקופות נעימות יותר ישנה פעילות נוספת בחוף). הפעילות בתשלום וצריך להירשם אליו מראש דרך רשות שמורות הטבע (העלות למנויים סמלית כ=15 ₪ למשתתף) הסיור מומלץ מאוד למי שערכי הטבע חשובים לו ומעוניין להעביר אותם הלאה לילדיו, מה שכן הייתי ממליץ לשלב אותו עם פעילות נוספת באזור. בגלל מזג האוויר השרבי החלטנו להישאר קרוב והלכנו אל חוף בית ינאי המקסים.

לא ארחיב עליו מילים אבל אין ספק שמדובר על אחד החופים היפים והנוחים בארץ, שניתן ליהנות בו משלל פעילויות.הפעם העדפנו להצטנן במים שהיו פשוט מושלמים והילדים לא רצו לצאת מהם עד הערב. כך יצא שקינחנו את היום הנפלא בשקיעה יפהפייה. הירידה חוף מכמורת דרך מחלף בית ינאי דרומית לחדרה.

אחד מצבי הים בבריכות השיקום במרכז.

דרוגי-גולשים

5
פעילות מעניינת וחשובה , אידיאלית למשפחות חובבות טבע עם ילדים מגיל 6 ומעלה .
דרוגים ומקומות קרובים

5
פעילות מעניינת וחשובה , אידיאלית למשפחות חובבות טבע עם ילדים מגיל 6 ומעלה .