צימרים בצל הדובדבן . בית ג'אן

שעות:
ללא הגבלה
אומדן מחיר ללילה:

לינה כפרית דרוזית / עין אל אסד בית ג'אן .

קצת לפני שמגיע החופש הגדול אנחנו מחילים לתכנן את בילויי הקיץ. יש את יולי בו הילדים בקייטנות וגם אם לא, הם עדיין סבלניים וניתן להעסיק אותם בפעילויות פשוטת וקצרות יחסית. ויש את אוגוסט האיום.. החודש בו מפלס החום והלחות הוא היחיד שמצליח לטפס מעל מפלס השעמום של הילדים, מה שאומר, צריך לצאת לחופשה ועדיף כמה שיותר רחוק ולכמה שיותר לילות.

חו"ל לצערנו לא בא בחשבון כרגע, אילת עמוסה ויקרה. מה גם שרביצה במזגן ובבריכת המלון תוך כדי נשנושים עד לא ידע, היא לא בדיוק חופשת חלומותינו. מה שמשאיר אותנו עם צפון הארץ. בשנים הקודמות בילינו לא מעט בקיבוצי הצפון ובצימרים במצפי הגליל. תמיד נהנינו וגם התמורה לכסף הייתה הוגנת. לפני כשנתיים הוזמנו על ידי קרובים לצימר בכפר הדרוזי עין אל אסד שנמצא מעט צפונית לכרמיאל. בלי לפרט יותר מדי אומר שהיה לנו ממש כיף, הצימר לא היה מפואר, אבל היה בו נעים מאוד.האירוח היה לבבי כמיטב המסורת הדרוזית, אוכל מסורתי נהדר ובשפע, נוף עוצר נשימה, מזג אויר מצוין, גישה נהדרת להמון מסלולי טיול ובילוי שנמצאים קרובים מאוד למקום וכל זה במחיר מאוד ידידותי.

בקיץ האחרון החלטנו שוב לעלות צפונה, היה לנו ברור שנלך שוב על האופציה הדרוזית אבל לפני שהחלטנו סופית עשינו מספר טלפונים לקיבוצים ומצפים באזור הגליל. מהר מאוד הבנו שחבל לנו על הזמן, אין שום הצדקה לשלם את המחירים הנדרשים על ידם כשהאלטרנטיבה לא נופלת בשום פרמטר. אחרי חיפוש קצר ברשת ומספר טלפונים הפור נפל על הבית בצל הדובדבן הנמצא ביישוב בית ג'אן הגובל בשמורת הר מירון. כבר בדרך הבנו ששחקנו אותה! המקום מבודד ונמצא גבוה מעל כולם. כשהגענו ליישוב היפהפה התקשרנו לסלאח שליווה אותנו באדיבות עד שהגענו לביתו. הצימר לא אכזב וכמו באתר נתגלה לעיננו מבנה חדיש עם גינה מפנקת ובה נדנדה חלומית, לא עברה דקה והילדים השתוללו קפצו והתנדנדו מה שהקל עלינו את פריקת הציוד. המבנה כלל שלוש יחידות דיור בנות שני חדרים, מטבחון וכמובן חדר אמבטיה מפנק. מחוץ לדירות יש מרפסת גדולה המשותפת לכל הדירות ומשקיפה לנוף כפרי גלילי עוצר נשימה. מכיוון שהיינו שלוש משפחות לקחנו את שלושת היחידות (מומלץ) כך יצא שכל השטח עמד לרשותנו ויכולנו לעשות בו כרצוננו. גם כאן האירוח היה לבבי ומופתי, האוכל היה טוב ובשפע. בכל הזדמנות פונקו בקפה איכותי וטעים. הכפר, מאוד נעים וידידותי ויש בו הכול! במרחק הליכה מהצימר מצאנו סופר גדול מאוד, ירקן, מאפיה מסורתית, מזללות, פיצוציות הפתוחים עד מאוחר ובמחירים שפויים. ובל נשכח את הקרבה למסלולי טיול ופנינות טבע.

מחיר הלינה כלל סיור מודרך בכפר, במהלכו היינו במקדש גדול בפסגת ההר קיבלנו הסבר מרתק על העדה ומנהגיה ועל יחסה ונאמנותה הבלתי נתפסים למדינת ישראל וסמליה (כל תושבי הכפר משרתים בצבא והרבה מהם הולכים לקצונה בכירה) היינו בנקודת נוף מהיפות שראיתי במדינה ממנה ניתן לצפות גם על הים התיכון וגם את הכנרת. סלאח סיפר שמדי פעם מגיעים "המשוגעים" עם מצנחי דאייה וקופצים מהנקודה היפהפייה לדאייה מושלמת. ביישוב פועל מפעל קטן המייצר סבונים ומוצר טיפוח איכותיים משמן זית שגם בו היינו כחלק מהסיור,כמובן שלא יצאנו משם בידיים ריקות. מזג האוויר היה מושלם כשבמרכז סבלנו מחום ולחות גבוהים במקום שררו טמפרטורות נוחות בלי לחות ובערב היה קריר מעט. מומלץ לנפוש במקום גם בחודשי החורף וליהנות מחופשת קרירה ולעיתים מושלגת.

הצימר, מבנה חדיש הטובל בירוק עם נוף מדהים.

דרוגי-גולשים

פתרון מעולה למשפחות, מומלץ בחום.