חצר דגניה – אם הקבוצות והקיבוצים ואתר אום ג'וני

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
דגניה
א
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש בלבד
טלפון: 
052-3749170

דגניה א' נוסדה בשנת 1910 לחוף הירדן והכנרת בידי עשרה חלוצים ושתי חלוצות חדורי אמונה בערך העבודה העצמית, השיתוף ובניין הארץ. האמונה בכוחה של הקבוצה כמשפחה מורחבת, אינטימית ותומכת, המצמיחה את הפרטים שבתוכה, הולידה והגשימה לראשונה רעיון חברתי מהפכני ששינה את פני החברה הישראלית. לפיכך מכונה דגניה "אם הקבוצות והקיבוצים". דגניה, הקבוצה הראשונה בארץ, הייתה חלוץ רעיוני בתחילת המאה הקודמת, ובעקבותיה נוסדו בארץ מאות קיבוצים שנפרשו על פני מפת ישראל.
אתר אום ג'וני - בשנת 2010, במלאת מאה שנים להקמת דגניה, חברו קבוצת דגניה, הקרן הקיימת לישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל לשחזור הצריף באום-ג'וני ולשיפור האתר לטובת המבקרים.

מה באתר: חצר ראשונים; מוזיאון הלוקח את המבקר לסיור של סיפור התקופה בתמונות; בית "התלם הארוך" – תערוכה אינטראקטיבית שמלווה את המבקר במסע חווייתי ופעיל בין חמישה חדרים, המתארים את סיפורם של החלוצים. בית גורדון – מוזיאון לטבע על שם א.ד. גורדון, איש העלייה השנייה, אוהב אדמה וטבע. במקום אולם מוצגים של צמחייה ובעלי חיים ארצישראלים ואולם ארכיאולוגיה של ההתיישבות מימי האדם הקדמון עד ימינו.

לקהל הרחב: הסיורים בתיאום מראש. לבחירתכם מגוון אפשרויות של שילוב – חצר ראשונים ומוזיאון; בית התלם הארוך והפעלה בנושא הקבוצה; סיור או הפעלה בעקבות לוחמים – הקרב על דגניה, הטנק הסורי ממלחמת השחרור (עמדה קולית); בית גורדון.

לילדים: סיור מלווה בדפי עבודה ומשחקי חוצות, בתיאום מראש.

תמונה באדיבות י.ש ויקיפדיה הישראלית

חצר דגניה – אם הקבוצות והקיבוצים ואתר אום ג'וני
דרוגים ומקומות קרובים