צריף בן צבי – קיבוץ בית קשת

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
קיבוץ
בית קשת
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש בלבד
טלפון: 
04-6767122

צריף המגורים המקורי של נשיא ישראל לשעבר יצחק בן צבי ואשתו רחל ינאית, הובא משכונת רחביה בירושלים לקיבוץ בית קשת בשנת 1955 במטרה לשקמו כאתר הנצחה לעלי, בנם הבכור, שנהרג בשנת 1948 בקרב ההגנה על הקיבוץ.

הצריף היה מרכז חייה של המשפחה ועד מהרה שימש גם כמרכז של הנהגת היישוב. זה היה "המטבחון" אליו הגיעו כל אנשי הנהגת היישוב, ובו התקיימו ערבי דיונים סוערים, ישיבות של ועדות וקבלת החלטות. צניעותם של הזוג בני צבי היא מן הידועות, ובעיצוב הצריף הושם דגש על אורח החיים הפשוט שקיימו בו בני המשפחה כולל שחזור הריהוט המקורי. כיום מהווה הצריף כמרכז הנצחה למשפחת בן צבי כולה ולמורשתו של הנשיא השני של מדינת ישראל.

מה באתר: צפייה בסרטון מרגש על משפחת בן צבי ועל עלי בן צבי שנהרג ערב יום נישואיו.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים בתיאום מראש.

צריף בן צבי – קיבוץ בית קשת
דרוגים ומקומות קרובים
מבקרים במרכז תנובה
5
ממוצע: 5 (2 דרוגים)

מרכז המבקרים במחלבת אלון תבור היא "מחלבת הדגל" של תנובה אשר שהוקמה בשנת 2003, ומשתמשת במיטב טכנולוגיות החלב הקיימות.

למידע נוסף...
כפר הנוער החקלאי כדורי
0
עדיין אין דרוגים

בית הספר החקלאי כדורי הוקם בשנת 1933 הודות לעיזבון של הנדבן, סר אליהו (אליס) כדורי, שהורה בצוואתו להקדיש חלק מהונו לטובת החינוך בארץ ישראל ומסופוטמיה.

למידע נוסף...
מבט להר תבור
0
עדיין אין דרוגים

הר תבור הינו מיוחד בשל ציביונו הבולט בשטח. הוא כיפתי ובראשו מבנה גדול ומרשים והוא נראה למרחוק בשל היותו כיפה בודדת בתוך שטח כמעט מישורי רחב.

למידע נוסף...
יקב תבור
0
עדיין אין דרוגים

הנופים המרהיבים למרגלות הר תבור, שאליהם משקיף מרכז המבקרים ביקב תבור, אוחזים בידו של המבקר ומוליכים אותו למסע של שיכרון חושים.

למידע נוסף...