כפר הנוער החקלאי כדורי

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
בית הספר החקלאי
כדורי
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש בלבד
טלפון: 
1599-565555

בית הספר החקלאי כדורי הוקם בשנת 1933 הודות לעיזבון של הנדבן, סר אליהו (אליס) כדורי, שהורה בצוואתו להקדיש חלק מהונו לטובת החינוך בארץ ישראל ומסופוטמיה (עיראק של היום). מיום הקמתו זכה בית הספר למוניטין יוצא דופן ביישוב. התלמידים התגאו במורשת כדורי שבאה לידי ביטוי באחריות ובמעורבות שגילו בנעשה בבית הספר, בניהול העצמי ובבחינות הכבוד. הבוגרים השתלבו בהתיישבות החקלאית, בצבא ובאקדמיה. המפורסמים שבהם היו יגאל אלון ויצחק רבין. עם קום המדינה התרחב בית הספר, נקלטו תלמידים רבים יותר בכל מחזור, ומבית ספר דו-שנתי היה לכפר נוער ממשלתי בו לומדים כ- 1650 תלמידים. גם כיום כפר הנוער הוא תופעה ייחודית בנוף ארצנו, כשהוא משלב בתוכו תלמידים מהאזור לצד תלמידי פנימייה תלמידים יהודים ותיקים ועולים, צ'רקסים, דרוזים, מוסלמים ונוצרים. מתוך מציאות זו צמחה תכנית הניסוי "רב תרבותיות-דרך חיים", שמטרתה לחנך את התלמידים לחיים בחברה רב-תרבותית המעודדת סובלנות וכבוד לתרבויות השונות. המבנה המרכזי והמשק החקלאי עברו בשנים האחרונות תהליך שימור ביוזמת כפר הנוער, עמותת הבוגרים והמועצה האזורית הגליל התחתון ובסיוע המועצה לשימור אתרים.

מה באתר: המבנה המרכזי של בית הספר שתוכנן על ידי האדריכל המנדטורי הריסון, ובו מרכז מבקרים ותצוגה נושאית המספרת את סיפורו של בית הספר לצד תמונות הבוגרים, מצגת וסרט. אנדרטה לחללי כפר הנוער, ובו לצד שמות החללים החרוטים על לוח זכוכית מול התבור, פסלה של בתיה לישנסקי לזכר הבנים. המשק החקלאי היסטורי, חי בר והמשק העכשווי.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים והיכרות עם ההיסטוריה המרתקת של המקום, מורשת כדורי והווי החיים המיוחד מאז ועד היום, האישים והרעיונות שצמחו בו, התרשמות מעבודות השיקום והשחזור שבוצעו במבנה ההיסטורי ובמשק.

כפר הנוער החקלאי כדורי
דרוגים ומקומות קרובים
מבקרים במרכז תנובה
5
ממוצע: 5 (2 דרוגים)

מרכז המבקרים במחלבת אלון תבור היא "מחלבת הדגל" של תנובה אשר שהוקמה בשנת 2003, ומשתמשת במיטב טכנולוגיות החלב הקיימות.

למידע נוסף...
יקב תבור
0
עדיין אין דרוגים

הנופים המרהיבים למרגלות הר תבור, שאליהם משקיף מרכז המבקרים ביקב תבור, אוחזים בידו של המבקר ומוליכים אותו למסע של שיכרון חושים.

למידע נוסף...
מוזיאון המושבה וחצרות האיכרים – כפר תבור
0
עדיין אין דרוגים

מוזיאון מודרני המציג עשרות מוצגים מרהיבים, מסמכים ייחודיים ותמונות מחיי קהילה תוססת וחלוצית של המושבה

למידע נוסף...
צריף בן צבי – קיבוץ בית קשת
0
עדיין אין דרוגים

צריף המגורים המקורי של נשיא ישראל לשעבר יצחק בן צבי ואשתו רחל ינאית

למידע נוסף...