מצפה רביבים

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
רביבים
רביבים
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א'-ה' 08:00-16:00, ו' וערבי חג 08:00-12:00, בשבתות, חגים ופעילות ערב לקבוצות, בתיאום מראש
טלפון: 
08-6562638 ,08-6562570

מצפה רביבים נוסד בשנת 1943 כחלק מתכנית הקמת 12 תחנות מחקר בנגב לבחינת ההתיישבות בחבל ארץ לא נודע זה. בשנת 1938 התארגנה הקבוצה המייסדת למשימה זו והתיישבה זמנית כקיבוץ סמוך לראשון לציון. בקיץ 1943 ירדה להתיישב בנגב. בשנים הראשונות הקשיים היו רבים. קומץ המתיישבים נאבק בחום הכבד, ביובש, בהיעדר מים ובמחסור בפרנסה, ורק אמונה בדרך יכלה למכשולים והביאה לכך שארץ הנגב תיכלל בגבולות מדינת ישראל.

מה באתר: בור שנחפר לאגירת מים לפני 2,000 שנה ושימש לבית המגורים של ראשוני המתיישבים עד הקמת הטירה במצפה רביבים; הטירה, שחדריה משחזרים את אורח חייו של הקיבוץ הקטן בראשית דרכו; אזור המטוסים והמערה הקטנה המספרים את סיפורו של היישוב במלחמת השחרור; מגדל התצפית המאפשר תצפית על מרחבי קיבוץ רביבים, שדותיו וכרם הזיתים הגדול; חדר הסכר המספר את סיפור המים והניסיונות הרבים לאגור את מי השטפונות להשקיית החקלאות במים מתוקים; הקרנת סרטון באודיטוריום על סיפור המקום מראשית ההתיישבות ועד היום.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים והיכרות עם ההיסטוריה המרתקת של רביבים. תיאטרונטו - הצגת שחקן חלוץ המשחזר את החיים במצפה ע"י אימפרוביזציה בשיתוף הקהל; סיור מודרך בארכיון גולדה המביא את סיפורה של גולדה מאיר כמנהיגה ואת קשריה עם קיבוץ רביבים וכן סיור בקיבוץ עצמו.

לילדים: סיורים מודרכים המותאמים לגיל; פעילות חווייתית בחדר תחפושות בו מתחפשים הילדים לחלוצים ומחפשים את סליק הנשק האבוד, רצים בתעלות הקשר ומשוטטים בחדרי הטירה.

מצפה רביבים
דרוגים ומקומות קרובים