סעד - מעוז מול עזה

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
קיבוץ סעד
קיבוץ סעד
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש
טלפון: 
052-8694507 (יעקב גורן) 052-37

המוזיאון הוקם כאתר זיכרון לראשית ההתיישבות בנגב לשלוש הקבוצות הדתיות שהיו באזור במלחמת השחרור: כפר דרום, בארות יצחק וסעד. לאחר המלחמה הוסבה כפר דרום לבני דרום (שהתיישבה בצומת אשדוד), בארות יצחק התנחלה ליד פתח תקווה, וסעד עברה כקילומטר אחד מזרחה ממקומה הקודם.

מה באתר: קומת קרקע: מוזיאון המוקדש לנושא הביטחון בסעד במלחמת השחרור, נושא המים שהיה כה קריטי לאזור שחון זה, וכן תמונות שונות המלמדות על ההתפתחות של סעד ממלחמת השחרור ועד ימינו אלה.
קומה ב': אולם שבו מצגת המספרת את סיפור הגבורה של שלושת היישובים במלחמת השחרור, בתקופת מלחמת סיני, סיפור הבאת המים לנגב ובעיות הביטחון השוטפות בעקבות אירועי "עופרת יצוקה", פיתוח האזור לאחר מבצע "עופרת יצוקה".
קומה ג': נקודת תצפית יפה על "עוטף עזה" ועל כל המרחב שבין אשקלון לנתיבות המתארת היטב את השילוב של בעיות ביטחון ופיתוח חקלאי.

לילדים: לתלמידי חטיבה ותיכון משחקים וחידות על ראשית ההתיישבות, מתאים במיוחד לתלמידי תיכון הלומדים במסלול "ארץ ישראל" על ההתיישבות החלוצית בנגב ועל צורות התיישבות שונות (קיבוץ, מושב, עיירה). ליחידים ניתן לשלב ביקור בפינת החי בסעד. לקבוצות ניתן לשלב פעילות חוויתית המשלבת אדם וסביבה. לפרטים רחלי לנדאו, 0523934596
ניתן להוסיף לביקור במעוז סיור והדרכה בבית הכנסת האמנותי בסעד.
ניתן להזמין שרותי הסעדה לקבוצות בקייטרינג של הקיבוץ. לפרטים זאביק בירן, 0523961858

מעוז מול עזה בקיבוץ סעד
דרוגים ומקומות קרובים