בית העיר - תל אביב

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
ביאליק 27
תל אביב יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ב'-ה' 09:00-17:00, ו'-שבת 10:00-14:00, א' סגור
טלפון: 
03-7240311

במתחם ביאליק המחודש, בסמוך לבית ביאליק, ניצב אחד הבתים היפים והמרשימים של תל אביב - בית העיר, המשמש כמרכז מוזיאלי לתרבות אורבנית תל-אביבית, בית לעיר ולתושביה ובמה לאמנים, ליוצרים ולאנשי רוח. הבניין המפואר נבנה בשנת 1925 כמלון דירות אך מיד עם פתיחתו שימש כבית העירייה, עד לשנת 1965. כאן נערכו ישיבות מועצת העיר בהנהגתו של ראש העיר המיתולוגי מאיר דיזנגוף, שבלשכתו ביקרו אישים רמי מעלה, החל באחד העם וביאליק, עד דמויות מרכזיות בשלטון המנדט, נציבים עליונים ושרי ממשלת בריטניה.

מה באתר: תערוכות מתחלפות בקומת הגלריה, ביקור בלשכתו המשוחזרת של דיזנגוף, התרשמות מרצפת האריחים המצוירים ומגרם המדרגות ההיסטורי, תצפית על גגות העיר ממרפסת הבית, התרשמות מ"מכונת הזמן של תל אביב" (מאגר מידע רחב היקף על ההיסטוריה של העיר) באמצעות חומרי ארכיון נדירים, קטעי וידיאו ותמונות וחדר עיון לקהל בקומה העליונה של הבית ובו מבחר עשיר של ספרי עיון, פרוזה ושירה.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים במוזיאון הכוללים: היכרות עם ההיסטוריה המרתקת של העיר העברית הראשונה, הסברים על עבודות השימור והשחזור במקום. נגישות מלאה לנכים וחשיפה לתערוכות העכשוויות המוצגות בבית העיר.

לילדים: הדרכות למשפחות בסופי שבוע עם פעילויות מותאמות לילדים ובני נוער.

בית ביאליק ההיסטורי
דרוגים ומקומות קרובים