בית ביאליק

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
ביאליק 22
תל אביב יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ב'-ה' 11:00-17:00, ו'-שבת 10:00-14:00, א' סגור
טלפון: 
03-5253403, 03-5254530

ביתו של המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק, אחד מבתיה האותנטיים והיפים של תל אביב. הבית דמוי הטירה נבנה בשנת 1924, עם הגעתו של ביאליק לא"י, ושימש כמרכז הרוחני והתרבותי של העיר. המבנה האדריכלי המרהיב, עיצוב פנים הבית ושימורו האותנטי, התאמת הצבעים המוקפדת והגן שטיפח המשורר במו ידיו, מאצילים על סביבתם אווירה ממלכתית היאה למקום משכנו של המשורר הלאומי.

מה באתר: ביקור המשלב חוויה אסתטית, חושית ואינטלקטואלית, שילוב של סגנונות אדריכלות, יצירות אמנות מהאוסף הפרטי של המשורר, ריהוט אותנטי, ספרייה עשירה ותצוגת קבע חדשה המאירה את דיוקנו של ביאליק בכל עושר מעגלי יצירתו ופועלו התרבותי.

לילדים: חדר ילדים בו ניתן להאזין לשיריו וסיפוריו של ביאליק, לקרוא מספרות הילדים הרחבה שתרגם וליהנות מהאיורים בספריו.

הדרכות בתיאום מראש:
מחלקת החינוך וההדרכה של בית ביאליק מציעה מגוון עשיר של סיורים ופעילויות המותאמים לקבוצות הגיל השונות, החל מגן חובה, גילאי על-יסודי ומבוגרים.
תוך כדי הסיור בבית מתוודעים הילדים לעולמו האישי והיצירתי של ביאליק, לשיריו וסיפוריו.
הילדים נחשפים למקורות השראתו ולפועלו בתחום התרבות העברית דרך פעילות חוויתית ומגוונת: תיאטרון צלליות, מוסיקה, משחקי אותיות ומילים, תהליכי יצירה וכתיבת שירים. בהדרכה מושם דגש על תפקידו של ביאליק בהחייאת השפה העברית.
במהלך הסיור למבוגרים נחשפים המבקרים ליצירתו של ביאליק, להגותו ולמכלול פועלו כאדריכל התרבות העברית. בביקור בבית מוארות גם נקודות מבט מקוריות ועדכניות על דמותו של ביאליק, ומתקיים דיון הבוחן את משמעות יצירתו כתשתית להבנת התרבות העברית ישראלית כיום.

בית ביאליק מבט מבחוץ
דרוגים ומקומות קרובים