בית הראשונים - בנימינה

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
הכרמל
בינימינה
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש בלבד
טלפון: 
04-6289114

באוקטובר 1922 נוסדה פנינת השומרון בנימינה, שנקראה על שם הברון בנימין אדמונד דה רוטשילד והיוותה מושבה לדוגמא, שתוכננה בקפידה ברוח חזונו של הברון. בלב המושבה שוכן בית הראשונים, שנתרם לקהילה על ידי מנדל צ'ודקוב, מהמתיישבים הראשונים. כיום מופעל המקום כמוזיאון לתולדות המושבה על ידי העמותה לשימור ושחזור המושבה בנימינה. בסמוך לבית הראשונים נמצא מגדל המים הראשון במושבה, שהפך לתחנת הנוטרים ששמרו ודאגו לביטחון כל האזור.

מה באתר: בית הראשונים - מבנה אותנטי עם חצר משק ומטבח ובו מוצגים, תמונות, רהיטים, כלי בית, כלי נגינה ועוד מאותה תקופה; בחצר המשק מגוון רחב של כלי עבודה וציוד חקלאי מראשית ההתיישבות בבנימינה; תחנת הנוטרים ובה תמונות, סליקים, כלי נשק וכלי קשר ורדיו; גג הבריכה ששימש כתחנת איתות חשובה של "ההגנה" במאורעות תרצ"ו-תרצ"ט ותצפית מרהיבה על הסביבה; בית הכנסת "תפארת בנימין" שהוקם בשנת 1927 על ידי הברון דה רוטשילד ונחנך על ידי הרב קוק; בית יד לבנים ואנדרטת זיכרון לשואה ולגבורה.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים בבית הראשונים ובתחנת הנוטרים, מפגש עם ותיקים וסיור ברחבי המושבה ואתריה. מוצע גם סיור בדגש אהוד מנור ז"ל, יליד המושבה, וסיור ביקבי בנימינה.

לילדים: מגוון פעילויות חווייתיות עם דפי הפעלה ופעילויות ברוח התקופה, משחקי ניווט, פענוח כתבי מורס ועוד.

בית הראשונים - בנימינה
דרוגים ומקומות קרובים