חוות חפצי-בה – חדרה

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
חוות חפציבה
חדרה
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
האתר פתוח כל ימות השבוע ומתאים לטיולי משפחות ולרגיעה בחיק הטבע. מתקיימים בו סיורים מודרכים מטעם חברת החשמל בתיאום מראש (א'-ה' בלבד).

בתוך פארק טבע משופע עצים שוכנת חוות חפצי-בה, חווה חקלאית מראשית חידוש ההתיישבות היהודית בארץ-ישראל. חוות החלוצים ההיסטורית החלה דרכה כהבטחה גדולה במטרה להיות מושבה מאורגנת ונפרדת מן העיר חדרה. משנת 1906 עד 1914 התנהלו בה חיי משק תוססים, ניטעו פרדסים, והוקמו בה בתי פועלים, אורווה ורפת. עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה ניחתו על החווה שרשרת של אסונות שגרמו לנטישתה הסופית בשנת 1929. שרידי המבנים שימשו בשנים הבאות את חניכי תנועות הנוער וחברי ההגנה והפלמ"ח באימוניהם. בשנת 1992 רכשה חברת החשמל את השטח ובמהלך השנים שיחזרה את החווה, שיקמה את מבניה והכשירה מסלולי טיול לציבור הרחב.

מה באתר: מבנה בית החווה המשוקם ומבנה הדיר לצדו, שבהם פועל מרכז מבקרים של חברת החשמל ובו תצוגה וסרט המאפשרים הצצה לעולם של ראשית המאה הקודמת בליווי סיפורים מרתקים; בית המשאבות ההיסטורי ובו הדגמה דינאמית של המשאבות שפעלו כאן בעבר, כשנשאבו מימי נחל חדרה להשקיית המטעים; רחוב הפועלים הבנוי משדרת איקליפטוסים ומשני צדיה מבני הפועלים המשוקמים. במעלה הרחוב בית מנהל החווה עם תצפית נרחבת לעבר אתר תחנת הכוח "אורות רבין"; פרדס בן 100 שנה ופינות חמד לגדותיו של נחל חדרה.

לקהל הרחב: האתר פתוח כל ימות השבוע ומתאים לטיולי משפחות ולרגיעה בחיק הטבע. מתקיימים בו סיורים מודרכים מטעם חברת החשמל בתיאום מראש (א'-ה' בלבד).

לילדים: הסיור מתאים גם לילדים.

דרוגים ומקומות קרובים