המוזיאון לתולדות גדרה והביל"ויים

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
הביל"ויים 29
גדרה
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
מידי יום בין השעות 08:00-13:30, ד' 16:00-18:00, ו' 09:00-12:00, סיורים מודרכים בתיאום מראש
טלפון: 
08-8593316

בחורף תרמ"ה 1884, נר שני של חנוכה, הגיעו שני צעירים חברי תנועת ביל"ו (בית יעקב לכו ונלכה) למורדות גבעה חשופה סמוך לכפר הערבי קטרה. הם קוששו זרדים והדליקו שתי מדורות כנגד שני נרות חנוכה. לימים הצטרפו אליהם שבעה מחבריהם. התשעה התיישבו בצריף עץ דל והחלו לעבד את השדות. כך נוסדה גדרה. תלאות וקשיים היו נחלתם של הביל"ויים, אך מספר המתיישבים הלך וגדל, ולאחר שנים אחדות התפתחה המושבה והתבססה. חלומם של הביל"ויים התגשם. סיפורה של גדרה הוא למעשה סיפורה של הקמת מדינת ישראל - סיפור של חזון, נחישות, עשייה והגשמת החלום.

מה באתר : המוזיאון מוגדר כמוזיאון פתוח, ובו האתרים ההיסטוריים המרכזיים ברחוב הביל"ויים, הרח' הראשון במושבה: צריף הביל"ויים, בית הכנסת הראשון, בור הביל"ויים ובית הספר הראשון; בנוסף גלריה המציגה תערוכות מתחלפות ופעילויות חגים מושקעות הכוללות הצגות, סדנאות יצירה וסיורים במושבה. חדש- מרכז מבקרים בחצר ביל"ויים משוחזרת.

לקהל הרחב : סיורים מודרכים והיכרות עם ההיסטוריה המרתקת של המקום, האישים והרעיונות שצמחו בו, התרשמות מעבודות השיקום והשחזור. סיור מודרך וביקור באתרים יש לתאם מראש. אפשרות לשלב שחקן בסיורים.

פעילות לילדים: סדנאות מומחזות (הצגות), הפנינג בחגים, מיצגים בחצר המוזיאון, סדנאות יצירה.
בחגים הפנינג מושקע הכולל הצגות, תערוכות סדנאות יצירה ועוד הפתעות.

המוזיאון לתולדות גדרה והביל"ויים
דרוגים ומקומות קרובים