נחל שיח

דרוג הגולשים: 
4.25
ממוצע: 4.3 (4 דרוגים)
כתובת: 
לוטס 15
חיפה
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בשעות היום

פארק של טבע ארכיאולוגיה, שני מעיינות ובוסתן של שכונת כרמליה, מרכז הכרמל, הכפר כבביר ונווה דוד.
המסלול מסומן בסימון שבילים בצבע שחור, היציאה מעין שיח לנחל אזוב ואכסניית הנוער (מסומנת בצבע ירוק).
תחילת המסלול ברחוב לוטוס 12 ליד ביה"ס הרצל. נרד ימינה עם סימון שחור אל שביל אספלט וממנו בגרם המדרגות לתוך הנחל. בחלקו העליון של הנחל נוכל להבחין במחשופי סלע קירטון וציר. במפנה הצפוני של הנחל (הגדה הדרומית) נוכל להבחין בעצי לבנה ובמפנה הדרומי (הגדה הצפונית) החשוף לשמש נמצא שיחים רבים של רתמה קוצנית האופינית בעיקר לכרמל. והמשך השביל עובר בתוך החורש. כאן נוכל להבחין בסבכי מטפסים כמו קיסוסית החורש ואספרג ובצמחי תבלין ריחניים כמו המרוה המשולשת והצתרה.
אחרי כ- 600 מטרים נבחין בסעיף הדרומי של נחל שיח. בנקודת המפגש ניתן לראות שרידיו של כבשן סיד. נמשיך עוד כ- 200 מטרים במורד הנחל ונגיע למעיין יפיפה בגדה השמאלית, המתחבא בתוך שדרת ברושים. למעיין שמות רבים: בעכר נקרא "מעין אליהו", הוא ידוע גם בשם "עין פראג" שמשמעותו - מעין הישועה. היום הוא כקרא "עין משוטטים". מולו, בגדה הצפונית נראה את -מערת קומתיים" אשר שימשה את הנזירים המתבודדים שהתיישבו בכרמל במערת התבודדות.
בתקופה הצלבנית נבנו במקום מנזר וכנסיה שאת שרידיהם ניתן לראות עד היום.
נמשיך לרדת בשביל ונפגש בבריכה המתמלאת במים הנובעים מצינור. זהו 'עין שיח' שאף נתן את שמו (בשיבוש) לנחל כולו. מעלינו מדרון מנוקד בכתמי צהוב או אדום. אלו הם חלבלובי השיח, צמח נדיר הנמצא בארץ רק בכרמל המערבי. עוד כמה צעדים בשביל ולפנינו גרם מדרגות ארוך (300 מדרגות) המובילות אל הכפר כבביר. נגיע לראשו של בוסתן הבנוי גדרות אבן וערוגות בטון שביניהן תעלות פתוחות הנשפכות אל בריכות קטנות. זהו בוסתן עזיז ח'יאט, מעשירי חיפה בתקופת המנדט. עיריית חיפה וקק"ל סיימו לאחרונה תכנית שיקום ופיתוח של הנחל. מהבוסתן נחזור לעין שיח ומשם נעלה למסלול המסומן (באדום) העולה במדרון הדרומי של הנחל, מקיף את בית הקברות וממשיך דרומה אל עבר אכסניית הנוער, יורד לנקודת הסיום וההתכנסות.

נחל שיח
בוסתן כיאט בנחל שיח

דרוגי-גולשים

5
מבטיח לבקר ולספר

4
מסלול נחמד, לא קשה מידיי, אפשר לשלב עם כניסה למעיין שבסוף המסלול- מומלץ בחום! ניתן להגיע ולחזור מהמקום באוטובוסים שמגיעים עד לכניסה והיציאה של המסלול.
התמונה של יעלי22

3
זה מה שאני הכי אוהבת בחיפה - שאפשר לצאת בשנייה מהעיר הסואנת לנחלים היפים של הכרמל. מסלול כרמלי קלאסי ונחמד, מתאים למשפחות.

5
יופי של טיול. מומלץ כמובן לעשות אותו עם שתי מכוניות. אנחנו טיילנו לבד ועשינו אותו כטיול הלך ושוב וגם זה אפשרי. החוויה של יציאה מתוך שכונת מגורים ותוך כמה רגעים - נמצאים לגמרי בחיק הטבע. יופי של טיול

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
מסעדת צפרירים 1 חיפה

מסעדת צפרירים 1 חיפה

0
עדיין אין דרוגים

צפרירים 1 פאב-מסעדה פופולרי הפעיל מאוד בשעות הערב. ממוקם ממש בכניסה לשכונת כרמליה שעל הר הכרמל.

למידע נוסף...
מסעדת הבוטקה חיפה

מסעדת הבוטקה חיפה

5
ממוצע: 5 (דרוג 1)

המקום מציע ללקוחותיו חומוס טרי כאשר ייחודו הוא ב-Refill של צלחת החומוס והלימונדה ככל יכולתך

למידע נוסף...
קפה נטו חיפה

קפה נטו חיפה

0
עדיין אין דרוגים

בית הקפה "קפה נטו" בחיפה אינו סתם עוד בית קפה. מדובר במקום מפגש לצעירי חיפה ולחובבי מוסיקה ואומנות.

למידע נוסף...
לחם ארז בחיפה

לחם ארז - חיפה

0
עדיין אין דרוגים

לחם טוב ועוד כמה דברים טובים לצידו

למידע נוסף...