יקב קסטל

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
רמת רזיאל
רמת רזיאל
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום טלפוני מראש
טלפון: 
02-5342249

אז איך התחיל סיפורו של אחד מיקבי הבוטיק המוכרים והמוערכים בישראל (והאמת גם בעולם)?

אבי המשפחה,שהוא גם היינן הראשי, אלי בן זקן עלה לישראל עם משפחתו בשנות ה-70 ממילאנו עם חלום להקים חווה חקלאית בארץ ישראל. ולכן הוא קנה נחלה במושב ליד ירושליים והחל בגידול עופות ופירות שונים, הכרם הגיע מאוחר יותר, ליתר דיוק בשנת 1988. הבציר הראשון היה בשנת 1992 ולאחר התישנות יצאו לעולם בשנת 1995 600 בקבוקים ראשונים של Castel Grand Vin, היין האדום המיוצר ביקב מענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו, קברנה פרנק ומלבק.

את המחמאה הגדולה ביותר ואת הפוש השיווקי הראשון והחשוב קיבלו יינות קסטל כשחברת המשפחה, העיתונאית דליה פן לרנר, הביאה את אחד הבקבוקים לסרנה סטקליף, מנהלת מחלקת היין של בית המכירות סותביס' שהחמיאה מאוד לטעמו המיוחד והלא אופייני כל כך ליינות הישראלים.

כיום, המשפחה מתרכזת בעיקר הייצור היין (בעבר היתה בבעלותם מסעדת מאמה מיה שבירושלים). הכרם הקטן משנת 1988 התרחב ומשתרע על שטח של 130 דונם בגובה 700 מטר. הגפנים מניבות שבעה סוגי ענבים ביניהם: קברנה סובניון, מרלו, קברנה פרנק ושרדונה, הן גדלות בצפיפות רבה ומניבות יבולים נמוכים ואיכותיים הנבצרים ידנית.

היקב מתמקד בייצור 3 סוגי יין:
היין הלבן - שרדונה- 'C' Blanc du Castel - מיושן 12 חודשים והוא בעל ניחוח פירותי עם רמז של שקדים קלויים.
היינות האדומים- Grand Vin ו- Petit Castel, מופקים מענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו, קברנה פרנק ומלבק ומתיישנים בין 16-24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.כיום יינות קסטל מיוצאים לרוב מדינות אירופה, ארה"ב, יפן ועוד.

יינות יקב קסטל
דרוגים ומקומות קרובים