יקב עגור

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
מושב עגור, משק 17
מושב עגור, עמק האלה
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בימי השבוע – צלצלו לתיאום ביקורים. בימים שישי ושבת פתוח מ-09:00 עד 17:00
טלפון: 
02-9995423

עגור זה אולי לא השם הראשון שעולה לכם בראש כששואלים אותכם על יין ישראלי, אבל תתפלאו לשמוע שמדובר ביקב המייצר כ-30,000 בקבוקי יין בשנה ושחלקם מיוצאים לארה"ב, בריטניה וקולומביה.

זה אולי לא נשמע לכם הרבה, אבל יקבי בוטיק רבים הנמצאים בעמק באלה הפורה מייצרים רק כ-7000 בקבוקים בשנה.
הכרמים מהם מגיעים הענבים ליקב ממקומים בעמק באלה גם כן, אך הם לא מגודלים ע"י שייקה, בעל היקב, אלא נרכשים מכרם "מטע" במושב מטע הסמוך, בו עבדים עמית ושי ניר, המומחים לגידול ענבים מזנים שונים.

ניתן לראות בזה סוג של הפרדה בין "התעשיות", שמשפיעה לטובה על היין של יקב עגור כי שייקה הוא יינן, ותפקידו הוא קביעת מועד הבציר, התססה והשגחה על התהליך שבסופו הוא עוסק עירבוב והשבחת היין בנסיונות ולימוד מתמידים .את מלאכת הגידול הוא משאיר למומחים בעניין. וחייבים לציין כי הוא עושה עבודה די טובה ככל הנראה, כי היינות שלו זכו בלא מעט פרסים ותשבוחות הן בארץ והן בחו"ל כבר בשנים הראשונות של היקב.

מדובר ביקב בעל ותק של יותר מ-10 שנים שדואג לגדול ולהשביח את עצמו משנה לשנה. היינות המיוצרים ביקב כולם יינות ממסכים (תערובות). ובשנים האחרונות מגיעים ליקב לאחר הבציר 8 סוגי ענבים לייצור 4 סוגי יין. אולי זה נשמע לכם כמו מספרים סטנדרטיים ואף די קטנים, אך ליקב בגודל של יקב עגור מדובר במספרים אסטרונומיים.

מדובר ביקב לא סטנדרטי, שלא מייצר סדרת פרימיום לצד היינות הרגילים שלו, ולא משווק יין אחד כיין הדגל שלו, כמו שמקובל בהרבה יקבים בארץ. לדברי בעלי היקב - "זוהי משפחת היינות שלי. אין לי העדפה לאף אחד. אני אוהב את כולם וכולם ילדי. כולם מיוחדים – כל אחד בדרכו."
אנחנו היינו ממליצים לכם לטעום דווקא מהיין הרוזה שלהם, כי אין מספיק יקבי בוטיק במתמחים בנישה של יינות הרוזה, והיין שלהם אף זכה ב"הרוזה הטוב היותר בישראל" בשנת 2008.

לכל חברינו שומרי הכשרות, משנת 2007 היקב כשר!
היקב פתוח לטעימות יין בעיקר בסופ"ש בעלות של 20 ₪. בקניית בקבוקי יין, תוחזר עלות הטעימה.

יינות יקב עגור
דרוגים ומקומות קרובים