יקב סוסון ים

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
מושב בר גיורא
מושב בר גיורא
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש
טלפון: 
055-5607012

סוסון ים הוא יקב שהתחיל כפרוייקט קטן של חבית או שניים, ולאט לאט גדל לייצור של 20,000 בקבוקים לשנה. אך גם בהתחלה בעלי היקב חשבו בגדול, ושאפו לייצור עצמי לחלוטין, ולכן בשנת 2000, כשאר נוסד יקב סוסון ים ניטע גם הכרם הראשון של זני סירה וזיפאנדל במושב בר גיורא.

עם השנים ניטעו זנים נוספים גראנש, מורוודר, ופטיט סירה. צורת הגידול שנבחרה היתה מאוד שונה מהמקובל בארץ - הכרמים ניטעו בצפיפות גבוהה, (550 גפנים לדונם) לעומת 220 גפנים כמקובלים, וזכו להשקייה ספרטנית.

התוצאה הייתה מה שמכונה stress. אבל מסתבר שזהו גורם חיובי בגידול כרם יין. למרות היבול הנמוך מאוד המתקבל בשיטה זו כ 500 ק"ג לדונם, והענבים בגודל אפונים, הריכוז ועושר בטעמי הענבים הנ"ל פשוט מדהים.

ביקב מייצרים לא מעט סוגי יין ליקב לא גדול כמו סוסון ים: James- שנין בלאן תחיית המתים של זן שנין בלאן בישראל - אולי תחיית המתים זה ביטוי חזק מדי, אך זן ענבים זה נשכח כמעט לחלוטין בתעשיית ביין בישראל. שיתוף פעולה בין הכורם, ברוך לנגר, ליקב ולשיטות הייצור השונות בו, דילול מסיבי של היבול הכרם ל 700 ק"ג לדונם, תסיסה בחביות עץ צרפתיות ויישון של 8 חודשים, יצרו יין עשיר בטעמים שכמעט ואין לו מתחרים בארץ.

רומן - תערובת של גראנש, סירה ומורודר תערובת קלאסית של עמק הרון הצרפתי שמשך תקופה די ארוכה אי אפשר היה להשיג בארץ, כי זני המורוודר והגראנש כמעט ולא גדלו כאן ולא היו מכוכבי תעשיית היין המקומית..

קאמי - תערובת של סירה ופטיט סירה החל מבציר 2007 ענבי הסירה, המרכיב העיקרי כאן, מגיעים מהכרם בבר גיורא. ואת שיטת הגידול השונה והאורגנית אפשר לטעום ביין הלא אופייני הזה.

אנטואן – סירה בתוספת מורוודר וגראנש נסיון של יינן שפתח את היינות של המקום המבוססים על זן הסירה מהכרם שלהם הביא אותו לערב בין 3 זני ענבים הנ"ל והתוצאה לא רעה בהחלט.

לנון - זינפאנדל, בתוספת פטיט סירה ומורוודר. מונק - 100% פטיט סירה יין על טהרת זן בודד בלבד הוא דבר די נדיר ביקבי הבוטיק של עמק האלה, אך יש לו לקוחות די פאנטיים.

יקב סוסון ים בבר גיורא
יקב סוסון ים בבר גיורא
יקב סוסון ים בבר גיורא
דרוגים ומקומות קרובים