הר תבור וכנסיית ההשתנות

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
שיבלי
שיבלי
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
הטבע ללא הגבלה, הכנסיה 8:00 - 12:00 ו 14:00 עד 16:00

הר תבור הינו מיוחד בשל ציביונו הבולט בשטח. הוא כיפתי ובראשו מבנה גדול ומרשים והוא נראה למרחוק בשל היותו כיפה בודדת בתוך שטח כמעט מישורי רחב.

ההר נושא בתוכו את כנסיית ההשתנות היפה והייחודית, נוף וטבע ייחודיים כולל מסלול נוח ולא ארוך סביב כיפתו וכולל מעלה מרגש ויפה של כביש צר ומתפתל הנותן הזדמנויות להצצה על הנוף המרהיב סביבו. גם סביבתו של ההר נושאת בתוכה הפתעות רבות ומציעה אטרקציות נוספות ייחודיות.

נתחיל בכנסיית ההשתנות הבנויה על שרידי ביצורים מתקופות שונות . הכנסיה פתוחה במועדים נתונים ורצוי לוודא את השעות לפני ההגעה אל המקום.
הכנסייה מאוד מיוחדת בשל גודלה, פשטותה קלילות ושפע האור שבתוכה שונה מכנסיות רבות אחרות חשוכות ועמוסות פריטים. העיצוב ממש אסטתי וגם החלון המאוייר וציורי הקיר צבעוניים ועשירים. סביבת הכנסיה מרשימה לא פחות בשל הגנים והעתיקות שסביב, ומרפסת התצפית הנמצאת דרום מזרחית לכנסיה. בביקורי האחרון הוסיפו נופח אסתתי לחצרות הכנסיה ע"י הצבת עציצי צמחים צבעוניים ומלבלבים על הביצורים העתיקים החדגוניים בצבעם הצהוב/אפור.

לביקור במקום מומלץ להוסיף את שביל הפסגה של התבור. מסלול קל ולא ארוך העובר בחורש ים תיכוני טיבעי ויפה עם הזדמנויות להצצה על הנוף המרשים הנראה מראש ההר לכיוונים שונים [עפולה וגבעת המורה, עמק יזרעאל והרי הגילבוע, הגולן והחרמון [ביום ראות טובה], צפת נצרת]. התצפיות כאן הן מהמרהיבות ביותר בארץ. בחורף ובאביב ניתן להרשם גם מהפריחות המלהיבות.

לאחר הטיול בהר ניתן לבקר הן בכפר תבור [מסחה] בו נוסדה תנועת השומר וגדלו מיטב הציונים שזכו לבנות את הארץ, או בכפר קיש שם תמצאו את חוות היצרנים עם שמן זית מעולה גבינות צאן טעימות ויין משובח כולל אפשרות לביקור בחנות לדברים של פעם ולאכול ארוחה חלבית במסעדה שבמקום המשקיפה על נחל תבור.

מבט להר תבור
דרוגים ומקומות קרובים