עין תינה במורדות רמת הגולן

דרוג הגולשים: 
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)
כתובת: 
רמת
הגולן
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

חוויה נעימה ורטובה במיוחד לימי הקיץ הלוהטים. מסלול "הלוך ושוב" קצר לכל המשפחה, טיפוס במעלה נחל דרך סלעי בזלת עד למפל השוצף, ובחזרה במורד הנחל לשכשוך בבריכה הנפלאה.

עצי התאנה הסבוכים שגדלו כאן העניקו למעיין המפורסם והאהוב את שמו. שריפה גדולה שפקדה את מורדות הגולן דלדלה את כמות העצים אך הצמחייה עדיין עשירה, ומלבד עצי התאנה שולטים כאן שיחי פטל ואף עצי אלון.

איך מגיעים

נוסעים על כביש 90 צפונה כ 2 ק"מ אחרי ראש פינה. בצ. מחניים פונים מזרחה לכביש 91, ואחרי כ11 ק"מ פונים שמאלה לכביש 918 לכוון גונן. עוברים את גשר הפקק, אחרי כ5.5 ק"מ מחפשים פניה ימינה בדרך עפר, מעין מפרץ מאולתר. ממשיכים דרך האפר וחונים במרחק דקות הליכה ספורות מהמעיין (תלוי בעומס המטיילים). רכבי שטח יכולים להגיע עד למעיין ממש.

המעיין

המעיין נובע מבטן האדמה ופורץ החוצה מתוך סלע בזלת, משם גולש במפל וזורם במורד התלול בינות שיחים וסלעי בזלת קטנטנים, עד לבריכת מים מוצלת לגמרי תחת עצי איקליפטוס. את הבריכה תפגשו מיד עם הגיעכם ממגרש החנייה, אך מומלץ לסיים את המסלול ורק אז לקפוץ למים.

המסלול

יוצאים מרחבת החנייה בכיוון הסימון הירוק, חוצים פלג נחל עד שמגיעים לחורשת איקליפטוסים ומשם עולים במעלה השביל הממשיך בסימון הירוק, עד לראש הנביעה. המסלול הוא כ10 דקות של הליכה קלה ומרעננת בתוך מים רדודים ובדילוג על סלעי בזלת קטנים. שביל יבש ורטוב לסירוגין. בעבר שאבו קיבוצי האזור ממי המעיין והשתמשו בהם להשקיית השדות, ומכאן צינור הבטון הגדול שמלווה את מסלול ההליכה לאורכו. לבסוף תגיעו לסבך צמחי מים וקנים ולעיניכם יתגלה המפל. לאחר מכן חוזרים באותה הדרך, אך הפעם בירידה, וקופצים היישר לבריכה הקרירה.

התמונות באדיבות מתניה יוזביץ

עין א טינה ברמת הגולן
עין א טינה ברמת הגולן
עין תינה המסלול
עין תינה המסלול
עין תינה הבריכה

דרוגי-גולשים

4
בחופשות עמוס ממטיילים. המון מקומות יפים לשבת בסביבה, עם הרגליים בתוך המים. בזרימה חלשה. גם המסלול נחמד אבל לא חובה, בייחוד עם ילדים קטנים. זהירות מדבורים.
דרוגים ומקומות קרובים

4
בחופשות עמוס ממטיילים. המון מקומות יפים לשבת בסביבה, עם הרגליים בתוך המים. בזרימה חלשה. גם המסלול נחמד אבל לא חובה, בייחוד עם ילדים קטנים. זהירות מדבורים.