עין חשק ועין מימון במורדות רמת הגולן

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
רמת
הגולן
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה
טלפון: 
לא זמין

ואדי אל-קצב, ערוץ נחל קטן ויפהפה במורדות רמת הגולן, טומן בחובו שני מעיינות שופעים וקסומים, המסתתרים בין קימורי הנחל.

כביש העפר המוביל אל עין חשק ועין מימון משקיף אל הנוף המדהים של עמק החולה. רכבי 4X4 יכולים להגיע כמעט עד למעיין.

שני מעיינות, שני סגנונות, מסלול אחד.

איך מגיעים לעין חשק ועין מימון?

שימו לב, אין שלוט המכוון אל המעיינות. מכביש 918 בצומת גונן פונים מזרחה לכביש 959 ועולים איתו כ200 מטר, עד שמגיעים לעיקול הכביש בו חונים בימין הדרך ויורדים לדרך עפר ל4X4, או לאופניים, המסומנת בכחול.

עין חשק

המעיין הראשון קיבל מתושבי האזור את השם הנכסף "עין חשק", אולי בגלל המיקום המבודד ופינות החמד הסודיות והרומנטיות שבו, או אולי בשל המים הצלולים והקרים שהוא מתפאר בהם גם בשיא הקיץ, שעושים חשק לקפוץ לתוכו ולא לצאת...

ההגעה לעין חשק היא בשביל המסומן בכחול. הדרך היא תחת שמש קופחת ומומלץ להצטייד בהתאם. לאחר צעידה של כ10 דק' מגיעים לפיצול בו פונים ימינה בשביל לא מסומן. צועדים עוד כ2 דק' ואז פונים שמאלה לירידה צרה המובילה למעיין.

מעיין הממלא בריכה קטנה אך עמוקה מאוד, מוקפת בצמחייה צפופה של קנים ופטל. מקום מושלם לבילוי והתרעננות לזוגות, משפחות או חברים. בקיץ, כשחם וממהרים להירטב, הטיול לעין חשק בלבד יכול למלא את הצורך שלכם בחוויית מים. אם לא התעייפתם מומלץ להמשיך גם לעין מיימון. בחורף- כדאי ללכת דווקא לעין מיימון, כי עין חשק נעשה מחליק ובוצי, וקר מידי כדי להתרחץ בו.

עין מיימון

ממוקם כקילומטר אחד גבוה יותר במעלה השביל, בטיפוס די תלול. מי המעיין, בשונה מעין חשק, נובעים לתוך בריכה רחבה יותר אך רדודה יותר. סביבת הבריכה שופעת עצי פרי, צפצפה ואיקליפטוס. המעיין שופץ לזכרו של צחי קרייפס ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. הוצבו שם ספסלים ונדנדות, פינה חמודה ויפהפייה שאפשר לבלות בה יום שלם.

עין חשק ברמת הגולן
עין חשק ברמת הגולן
עין מימון ברמת הגולן
עין מימון ברמת הגולן
דרוגים ומקומות קרובים