עין טורבינה ברמת הגולן

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

מזרח רמת הגולן הוא אזור מרוחק ופסטורלי. האוויר צלול ונקי והצבע הירוק שולט במהלך רוב השנה. בחורף קר ומושלג, אך בקיץ זה אחד האזורים הנעימים ביותר בארץ. החום לא כבד ומעיק, רוח קלילה נושבת גם בחום יולי אוגוסט.

"קו התילים" הוא רצף של הרי געש כבויים לאורך הדרך המזרחית של הגולן. האזור הזה ידוע גם ברוחות החזקות שנושבות בו. מדינת ישראל מנצלת את הכוח של הרוחות המיוחדות לצורך ייצור חשמל, באמצעות חוות טורבינות שממוקמת על הר בני רסן.

החווה נמצאת סמוך לישוב אלוני הבשן - שהוא גם נקודת היישוב המזרחית ביותר במדינת ישראל.

הטורבינות נראות כמו עשרה מאוורריי ענק, שכל אחד מתנוסס לגובה של בניין רב קומות. אפשר לראות אותן בקלות מהכביש וגם ממקומות רחוקים יותר.

מול חוות הטורבינות המרשימה,  מסתתרת בריכה גדולה ועתיקה.

מובילה אליה דרך עפר עמוסה בצמחיה בלי סימון מסודר. אבל די בקלות אפשר להגיע לבריכה גדולה ועמוקה מאוד, יפהפייה ומסותתת באבנים.

צ'רקסים מהכפר מומסיה בנו את הבריכה בתחילת המאה ה20 סביב נביעה שופעת ואיתנה, כדי לאגור את המים ולהשתמש בהם.

איך מגיעים לעין טורבינה ברמת הגולן?

מהיישוב אלוני הבשן, כביש 98 (מזרח רמת הגולן), ממשיכים 4.1 ק"מ צפונה עד שמגיעים (ולא פונים) לפנייה ימינה לכיוון הר בני רסן, עם חוות הטורבינות.

כאן פונים שמאלה לדרך עפר, הטורבינות מאחורינו. כאן חונים את הרכב. עם רכב שטח, או ברגל ממשיכים עד לפיצול בשביל- ימינה(לחורשת אורנים שנלך במקביל אליה)  וישר- לבריכה.

ממשיכים ישר, עוברים שער בקר, ואחרי 100 מטר השביל מתעקל שמאלה. מכאן ממשיכים עוד 50 מ' והשביל מתעקל ימינה. לפני העיקול מסתכלים קדימה ורואים: משמאל עמוד פינה של שדה מוקשים (מסומן בשלט צהוב קטן), ומימין לו עמוד ברזל נוסף. בין שני העמודים וקצת רחוק יותר צומח עץ יחיד. עוברים בין שני העמודים, והבריכה נמצאת מאחורי העץ. כיום יש שילוט הסברה חדש של רשות הטבע והגנים.

עדכון אחרון: 13 אפריל 2018

עין טורבינה ברמת הגולן
עין טורבינה בצפון הגולן

דרוגי-גולשים

התמונה של מענית

נכון ל10/2014 יש מים רק בקרקעית, כמעט 4 מטרים (!) משפת הבריכה (עכשיו מבינים כמה היא עמוקה בד"כ) נקווה לחורף גשום.

הבריכה נמצאת בשמש (אבל יש צל ליד) ועמוקה מ-א-ד, אסור להכניס ילדים בלי השגחה. באמת לא קל למצוא אותה וצריך תשומת לב.. המים קפואים לכן ממש מתאים לבוא בקיץ ולא בתקופות של גשם, כשגם יש בוץ וכו'. יש עוד בריכה נסתרת בתוך קוביית בטון במרחק של כ-100 מטר .
דרוגים ומקומות קרובים

למידע נוסף...
מסעדת הבוקרים במרום גולן

ממוצע: 4 (3 דרוגים)

מסעדת הבוקרים הכשרה והמחודשת, הנמצאת בקיבוץ מרום גולן, היא מסעדה ותיקה ובעלת מוניטין .