הגשר הסורי ברמת הגולן

דמי כניסה:
שעות פתיחה:
ללא הגבלה

גשר מקושת ויפה בנוי אבני בזלת שחורות. תחתיו מים זורמים הנאגרים לבריכה טבעית וממשיכים דרכה הלאה לכנרת.

הגשר עובר תחת דרך עקלקלה היורדת מקשתות רחבעם (עין קשתות), ומאתגרת מאוד גם לרכבי שטח וטרקטורונים, בגלל הבולדרים הרבים שבה.

איך מגיעים לגשר הסורי?

מגיעים לחניון קשתות רחבעם- מגיעים מכביש 808 לדרך הגישה של מושב נטור. נוסעים בה 1 ק"מ ופונים שמאלה בדרך צדדית המובילה לחניון.

הגעה ברגל – מקשתות רחבעם אם באתם ברכב רגיל או ויתרתם על חוויית השטח המטלטלת- מומלץ להגיע ברגל. ההגעה ממעיינות קשתות רחבעם שבסמוך ליישוב נטור. חונים בחניון שלמעלה, יורדים למטה בטיילת, עוברים את בריכות הקשתות שנמצאות בצד שמאל וממשיכים לשער קטן. ביציאה ממנו פונים ימינה לדרך העפר המפותלת והולכים בה כחצי שעה עד שעוברים שתי חומות משני צדי הדרך, ואחריהן יורדים ימינה אל מתחת לגשר.

הגעה ברכב שטח  - ההגעה ברכב שטח היא לא דרך מעיינות קשתות רחבעם, אלא בדרך מקבילה. כבר מהחניון פונים בדרך שטח תלולה שנמצאת משמאל לירידה המסודרת לטיילת. ממשיכים בה בירידה המתעקלת ימינה. בהמשך הדרך חולפים על פני השער האחורי של קשתות רחבעם. ממשיכים ישר עם הדרך כ10 דק' עד שמגיעים לחומות שבצידי הכביש, ויורדים לשכשוך מתחת לגשר. רכב שטח יכול להמשיך הלאה (ולא לחזור באותה דרך). מטפסים במעלה הדרך באיטיות רבה עד לצומת T בה פונים ימינה, ממשיכים בדרך ומתחברים לדרך חיזרה, ממשיכים לצפון-מזרח עד שעולים לכביש העלייה לגולן גמלא-דליות. (דרך זו לא מומלצת בירידה לכיוון הגשר).

הגשר והאגדה

המראה הפסטורלי שייחשף לעינכם הוא גשר רחב בנוי בקפידה, פתחו מכוסה חלקית בצמרות עצים. נחל רדוד זורם דרך קרקע חלקלקה ושקועה ונשפך לתוך בריכת מים צלולים וקרירים במנהרה שמתחת לגשר, עומקה כחצי מטר. לאורך קיר המנהרה נבנתה במה צרה שניתן לשבת עליה ולשכשך רגליים בבריכה. פינה שקטה וחלומית.

הגשר שאתם רואים הוא למעשה שריד ממפעל ההטיה הסורי. בשנת 1964 ניסו הסורים, ששלטו ברמת הגולן, להטות את מי הנחלים הזורמים לירדן וכך ולמנוע מהם להגיע לשטח ישראל, ולייבש את הכנרת. תעלת ההטיה אמורה הייתה לעבור על גשר זה ממש. הקרבות הממושכים, מצד ישראל שהשמידה את הציוד המכני שביצע את בניית התעלות, ומצד הסורים שהגיבו בהפגזות על יישובי עמק החולה, הסתיימו עם מלחמת ששת הימים וסיפוח הגולן לשטח מדינת ישראל.

ההגעה מאתגרת, אם ברכב שטח ואם ברגל בשמש הקופחת. מומלץ להקפיד על מים לשתיה, ולעדכן את יקיריכם שבאזור הגשר אין קליטה סלולארית. למרות כל זה החוויה שווה את הדרך.

גם בקיץ יש שפע של מים. לאורך 100 מטר מהבריכה ונגד כיוון הזרימה יש שלל בריכות קטנות ופינות שכשוך נהדרות בין שיחי הפטל.

הגשר הסורי ברמת הגולן

דרוגי-גולשים

התמונה של מענית

לא פשוט להגיע - הליכה ארוכה בשמש ובחזור עלייה דרך כל עין קשתות, וגם בטרקטורון או ג'יפ לא פשוט! אבל עדיין שווה בטירוף. אין עוד מקום כזה.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
עין קשתות, קשתות רחבעם, אום אל קנטיר ברמת הגולן
ממוצע: 4 (דרוג 1)

על גב הר המשקיף לכנרת ממוקם כפר עתיק יומין ובו מעיין נובע בנוי קשתות אבן ובית כנסת מתקופת התלמוד.

ספא בטבע מרום האגם נטור
עדיין אין דרוגים

בצל חורש ירוק ושליו במושב נטור הציורי, הזמן עוצר מלכת במרום האגם, ספא קסום ואינטימי.

משק נעמי גבינות גורמה ויוגורטים מחלב עיזים במושב נטור רמת הגולן
עדיין אין דרוגים

משק בוטיק המייצר גבינות ויוגורטים משובחים מחלב עיזים. דיר העיזים והמחלבה נושמים את האווירה והאיכות של רמת הגולן.

דיר עזיז מעיין כנף רמת הגולן
ממוצע: 5 (דרוג 1)

מעיין כנף או בשמו הערבי עין דיר עזיז, הוא מעיין שכבה הנובע בסמוך למושב כנף בדרום רמת הגולן.