שבע טחנות

דרוג הגולשים: 
4.375
ממוצע: 4.4 (8 דרוגים)
כתובת: 
פארק הירקון
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה
טלפון: 
03-6990735.

אתר שבע טחנות הידוע בכינויו גם כ "גריסה" או "ג'רישה" בשל סמיכותו לתל גריסה הוא אחד מהאתרים היפים ביותר שלאורכו של נהר הירקון המשתקם, ולאחרונה הפך אף ליפה עוד יותר בשל עבודות השימור, השחזור והפיתוח הסביבתי המאסיביות שמתבצעות במקום.

באתר ניתן לראות שרידי מכלולי שלוש טחנות קמח ע'ותמאניות מן המאה ה- 19, הממוקמים על גבי שרידים מתקופה קדומה. באתר עצמו סכר אבנים מודרני (המשופץ בימים אלו ממש) הסוכר את מי הירקון ונבנה מעל גבי סכר ההסטה המקורי של התחנות, ובסמוך אליו וגשר עץ מעל נתיב המים המשמש למעבר אל עבר פארק הירקון (פארק גני יהושוע) ולתל אביב.

מקור השם "שבע טחנות" בשבע מערכות טחינה שפעלו במקום והמילה גריסה בשם המקום מעידה (כנראה) על מהות המקום. טחנות הקמח שבמקום היו פעילות עד שנת 1936 ותחילתו של המרד הערבי הגדול, ומאוחר יותר אף פעל במקום עד לשנת 1948 בית קפה קטן ששירת את קציני המנדט הבריטי עד לעזיבתם את הארץ.

כיום שופץ המקום ללא הכר והוא כולל שחזור נאמן של בריכות ההסטה, בריכת מים מלאכותית, צמחיה מקומית שננטעה באופן שובה לב, שבילי הליכה סלולים המחברים את המקום הן לגבעת נפוליאון - תל נפוליאון הסמוך, ולגן השעשועים ראש ציפור המקסים. רמת גנים ותיקים משתמשים לרוב בקיצור רגלי זה דרך אתר שבע טחנות בדרכם לקונצרטים הענקיים שנערכים מידי פעם בפעם בפארק הירקון וחסכים לעצמם הרבה בעיות של חניה ופקקים.
אתר שבע תחנות מזכיר לכולנו עד כמה יפה הוא הירקון, ואת גודל הטרגדיה שבהשחתתו ועל הנזק שאנו גורמים לסביבה ולדורות הבאים. עם זאת ראוי לציין כי למרות הנזק הרב שעדיין נגרם לנחל הירקון, המצב כיום טוב לאין שיעור מהשנים הקודמות שבהם הפך למזבלה של ממש לאורך כל גדותיו.

בכל שבת ראשונה בחודש נערכים במקום סיורים מודרכים ללא תשלום על ידי מכון אבשלום לידיעת הארץ. הסיורים יוצאים כל חצי שעה בין השעות 10:00 ועד 13:00 ונמשכים כחצי שעה.קבוצות יכולות לתאם סיורים מודרכים בטלפון הבא: 03-6990735.
מומלץ בחום לכולם ובחינם (בינתיים) - לכל המשפחה!

שבע טחנות
שבע טחנות
שבע טחנות

דרוגי-גולשים

התמונה של צפה ברוגע

5
מקום נפלא לקצת טבע. מקום ירוק עם ברווזים שניתן להאכיל מסלולי הליכה לאורך הירקון היתרון הגדול לעומת פארק הירקון הוא בכך שהמקום הרבה יותר שקט ורגוע

4
מקום נחמד מאוד,מהרגע שחוצים את רחוב רוקח ונכנסים לשבע טחנות מרגישים את הטבע. אפשר לטייל לעבור את שבע תחנות לכיוון פארק הירקון,יש השכרת סירות באגם.

5
אפשר עוד לדמיין את תחנות הקמח במקום ואת בית הקפה האנגלי שפעל שם עד לסוף תקופת המנדט ממש. כיום המקום שופץ ומתוחזק היטב ואפילו החיים חוזרים לנחל. נחמד מאד לטיול משפחתי, המון טבע וירק ואפשר כמובן לקצר משם ולהמשיך ישירות לפארק הירקון.

5
והיום חמד של מקום עם בריכות חביבות, אווזים, ברווזים ושאר חברייה בעלי כנף...
התמונה של רוני

4
יופי של פינת חמד מקסימה, אבל בפני עצמה - אין הרבה מה לעשות בה.
התמונה של shelley10

4
שווה ביקור

4
היינו כמה פעמים. יופי של מקום

4
מקום נעים באמצע העיר. מומלץ לריצות, הליכה נינוחה, לנקות את הראש.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
גן אירועים לה בוהם בתל אביב

לה בוהם - תל אביב

0
עדיין אין דרוגים

גן אירועים בתוך גני יהושוע

למידע נוסף...
חומוס בהדונס רמת גן

חומוס בהדונס ברמת גן

5
ממוצע: 5 (דרוג 1)

חומוס בהדונס הוא החומוס הטוב ביותר ברמת גן וככל הנראה אחת מהחומוסיות הטובות ביותר בארץ.

למידע נוסף...

שווארמת שמש ברחוב תובל בבורסה ברמת גן

3.5
ממוצע: 3.5 (4 דרוגים)

שווארמת שמש הזו היא אחותה הצולעת והנכה של הסניף המיתולגי ברחוב זבוטינסקי,[ראו סיקור נפרד] שעל כל הוד עליבותו עדין יודע לספק את הסחורה ולעשות את זה כמו שצריך.

למידע נוסף...

שוארמה שמש ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן

3.875
ממוצע: 3.9 (8 דרוגים)

שווארמת שמש ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן היא המוסד הרמת גני הוותיק ביותר לענינייני אוכל המתקיים בעיר, כך נדמה, עוד מזמן המנדט.

למידע נוסף...