מפל סער

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
צפון רמת
הגולן
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה
טלפון: 
לא זמין

בין מורדות החרמון הפראיים לפסגת רמת הגולן, היכן שהירוק העז והאוויר הקפוא נפגשים בסלעי הבזלת, זורם הנחל הצפוני ביותר בגולן: נחל סער.

הנחל זורם לאורך סלעי בזלת וגיר. בימי החורף הסוערים שנתנו לו את שמו, וכך גם באביב שלאחריהם גועש ושוצף הנחל במספר מפלי מים מרהיבים.

המפל המפורסם והמפואר שביניהם קרוי כמובן מפל סער.

 

מפלי סער והגשרים

הכביש המהיר עובר על גשר ענק שמתחתיו גולש מפל סער, המסתעף לשלושה מפלים, שהאמצעי והגדול מביניהם מתנוסס לגובה 20 מטרים! מפל סער נשפך לבריכה טבעית עמוקה ומרשימה.

חנייה ומסלול: 

לצידו של המפל מגרש חנייה מסודר, ממנו ממשיכים שבילוני הליכה ובהם תצפיות מזוויות שונות לעבר המפל וקניון הנחל. אחד מהם הוא שביל גישה לנכים שבקצהו תצפית יפה על המפל.

שביל אחר מוביל למפל דרך גשרון עץ ומדרגות לעברו השני של המפל. בהמשך שביל זה מוביל למסלול רגלי למיטיבי לכת על פי סימון ירוק, במעלה נחל סער לכיוון מפלים נוספים.

בתקופת החורף והאביב מקיימים תושבי הכפרים הדרוזיים של מורדות החרמון ירידי מכירה במגרש החנייה ומציעים פירות, ירקות ומוצרים שונים פרי כפיהם.

בעונת הקיץ והסתיו, וכן בשנות בצורת, הנחל יבש ממים ולכן אין עניין להגיע.

 

איך מגיעים למפל סער?

המפל נמצא על כביש 99 מקריית שמונה לבניאס דרך הכפר מסעדה.

מקריית שמונה ממשיכים מזרחה לכיוון רמת הגולן. עוברים את דפנה, שאר יישוב ודן. בצומת שיאון פונים ימינה (מזרחה) וחולפים על הכניסה לשמורת הבניאס. אחרי 2 ק"מ מגיעים לצומת נחל סער ולחניון.

מפל סער
מפל סער בדרך לחרמון
מפל סער בצפון בדרך לחרמון
בריכה במפל סער בצפןו
נוף ממפל סער בצפון
מפל סער
דרוגים ומקומות קרובים