נחל לוטם

דרוג הגולשים: 
1
ממוצע: 1 (דרוג 1)
כתובת: 
שדרות הנשיא
חיפה
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בשעות היום

יותר מכל ואדי אחר יוצר ואדי לוטם את הניגוד בין מרכז עירוני תוסס ובנוי לבין השלווה, הרוגע והירוק המאפיינים את ואדיות הכרמל.

תחילת מסלולנו בגן האם.
נרד משמאל לגן החיות אל שלט המספר על שיקום נחל לוטם.

מפה מתחיל סימון שבילים כחול המלווה אותנו לאורך כל המסלול. מיד בכניסה לנחל נגיע לפינה בוטנית שבה פסיפס של מיני עצים, חלקם מקומיים וחלקם מהגרים כמו אורן הגלעין (או אורן הסלע), שזרעיו הם הצנוברים המפורסמים ואקליפטוס. מהמקומיים נמצא כאן את מלך החורש - האלון המצוי, את האשחר רחב העלים וכן עץ ענק של ער אציל, נמשיך במסלול לאורך הערוץ אל מעבה החורש, כאן יקדמו את פנינו מינים רבים של מטפסים (זלזלת, יערה, קיסוסית ועוד) ונפגוש גם את עצבונית החורש, בעלת פירות אדומים. מעט אחר כך נעבור על פני תחנת שאיבה ישנה. כעבור זמן מה נגיע אל ער האציל הידוע בשמו היווני דפנה, על שם הנימפה שהפכה לעץ בברחה מהאל אפולו מוכה האהבה.

כאן ישנה קבוצה צפופה של עצי ער ענקיים. נמשיך בשביל-כשמדי פעם נצא לקטע חשוף של הנחל ואחר נשוב ונטבע בחורש. כאשר הנחל נפתח, נפגוש מחשוף יפה מעט של סלע קירטון המשובץ עדשות צור קטנות. מהצומח נמצא בנחל הרבה שיחי לוטם, לוטם שעיר וגם מרווני. בחורש נזהה שליטה מוחלטת של אלונים מצויים ומתחתם ים של בלוטים. בקטע הפתוח הבא של הנחל כבר נראה בגדה הצפונית את הבתים של קריית שפרינצק. אנחנו נמצאים כ-2 ק"מ מתחילת המסלול, והבניינים הולכים ונצמדים אל הנחל, נעבור בפינה יפה של עצי חרוב, ואחר כך בחורשת אורנים.

הקטע האחרון של הנחל אמנם דחוק בין בתי השכונה אך עדיין יש בו עצים רבים, ואפילו מערה קטנה ויפה. סופו של המסלול בגן הציבורי ברחוב הרב אנקוואה מצפון לבית החולים 10 , מכאן תהינה הסעות לנקודת הסיום וההתכנסות ליד אכסנית הנוער.

נחל לוטם
נחל לוטם
נחל לוטם

דרוגי-גולשים

התמונה של carmela

1
נחל לוטם כמובן ללא זרימת מים אך ומסתיים בבריכת ביוב החוויה של מפגש עם חזירי בר כולל גורים ואימותיהם לא מומלץ...

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
כפיות-בית קפה בחיפה

מסעדת כפיות - חיפה

0
עדיין אין דרוגים

בית קפה עם אוירה בחיפה

למידע נוסף...

באגו קפה מסעדה- חיפה

0
עדיין אין דרוגים

מסעדה לאירועים בחיפה

למידע נוסף...
סנדוויץ' בר כרמל חיפה

סנדוויץ' בר כרמל חיפה

5
ממוצע: 5 (דרוג 1)

סנדוויץ' בר חיפה הינו אחד מסניפי הסנדוויצ'ים הוותיקים והמוכרים באזור. המקום מציע מגוון של עשרות סוגי נקניקים, פסטרמות וגבינות הניתנים לשילוב בבגט או ג'בטה טריים.

למידע נוסף...
מרק תירס במסעדת ג'ירף Asian Food בחיפה

מסעדת ג'ירף Asian Food בחיפה

4
ממוצע: 4 (5 דרוגים)

מסעדת ג'ירף Asian Food בחיפה של רשת המסעדות ג'ירף נפתחה ב-2003.

למידע נוסף...