בית הבד של הגולן

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
אזור התעשייה
קצרין
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א-ה: 19:00-17:00. ו: 9:00-15:00.
טלפון: 
04-6850023

עיר המיים והיין, הלא היא קצרין בירת הגולן, מתהדרת לא רק ביינות האיכות של יקבי רמת הגולן ובמים המינרליים הטבעיים של מי עדן. גם תחום שמן הזית חרוט על דגלה.

באזור התעשייה קצרין, מקום בו האוויר הצלול והנקי והמרחבים הירוקים נותנים השראה ליצירת יין, בירה, ועוד המון תוצרי איכות, שוכן בית הבד של הגולן.

בית הבד של הגולן - Olea Essence

בית הבד ממוקם במבנה גבוה ותקרה רחב ידיים, בעל ארכיטקטורה מרשימה בהשראת הכפרים העתיקים בגולן. הוא מעוטר אבני בזלת וכמו ממשיך את הנוף הטבעי של הרמה.

בית הבד של הגולן מזמין אתכם לחוות את תהליך הפקת השמן, להכיר את מוצריו ולהשתתף בפעילויות מהנות מעולם הזית.

בית הבד שמן הזית בבית הבד של הגולן מופק בשיטת הייצור המתקדמת ביותר בעולם; בשלב הראשון עובר הזית במכונה חדשנית המפרידה ממנו את הגלעין מבלי לרסק אותו, ובשלב השני, הזיתים המגולענים מוכנסים למיכל ובו חנקן, בו הם עוברים תהליך של ערבוב וסחיטה שהתוצר שלו הוא שמן בעל חמיצות מינימאלית.

בית הבד עומד בהצלחה בסטנדרטים של בקרת איכויות שמן קפדניות ביותר, כפי שנהוג ברחבי העולם.

בעת סיור בבית הבד של הגולן תוכלו לצפות בתהליך השלם של הפקת השמן, מרגע הגעת הזיתים שזה עתה נמסקו ועד הפיכתם לשמן זית כתית טהור.

מרכז המבקרים בבית הבד של הגולן

תוכלו להתארח בלב ליבו של מרכז ייצור השמן, לצפות בפעולתן של המכונות המפיקות את השמן, לשמוע הסברים מעניינים על תפקידיה של כל אחת מהמכונות, על המסלול שעובר הזית מפרי בשל ועד לשמן זית טהור, לטעום ממבחר מוצרי הזית והשמנים. לבסוף תצפו בסרט המגולל את תהליך יצירת השמן על רקע ההיסטוריה העשירה של הגולן, שגם בתקופות קדומות היה מרכז יצרני שניצח על מפעל שמן זית אדיר.

במבואה הגדולה של מרכז המבקרים מוצגים דגמים של בתי בד עתיקים, חלקם ממצאים ארכיאולוגיים אמיתיים מתקופות שונות. הם מספרים את סיפורו עתיק היומין של שמן הזית שמלווה אותנו מאז ועד היום, בשל סגולותיו המיוחדות.

להנאתכם, בשעות הפעילות של מרכז המבקרים, הכניסה חופשית.

סיורים מודרכים הינם בתשלום ובתיאום מראש.

בתוך בית הבד - החוויה הדרוזית - כשר בהשגחת הרבנות קצרין. פיתה דרוזית עם לבנה, כנאפה אותנטית, סחלב, קפה דרוזי ועוד.

במקום חנות בוטיק המציעה את מוצרי שמן הזית- שמנים, ממרחים, וסדרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה אורגניים Olea Essence וכן ממגוון התוצרת המקומית של רמת הגולן.

סניף נוסף ומרכז מבקרים חדש ומרהיב של בית הבד של הגולן, גם בו חנות בוטיק, הוקם בנמל עין גב שלחוף הכנרת.

בית הבד של הגולן- איך להגיע? 

בית הבד ממוקם בכניסה לאזור התעשייה קצרין, כ-2 ק"מ דרומה לכניסה הראשית של העיר, ובעברו השני של הכביש.

בצומת אזור התעשייה פונים לכיוון תחנת הדלק שבכניסה. מיד אחריה נמצא בית הבד, במבנה בזלת מרשים.

בית הבד של הגולן בקצרין
דרוגים ומקומות קרובים
בירה בזלת, מבשלת הגולן
0
עדיין אין דרוגים

מבשלת הגולן היא מתחם מרהיב וייחודי בארץ, לייצור בירה טריה ממעינות הגולן.

למידע נוסף...
טיילת חרמון בקצרין
0
עדיין אין דרוגים

טיילת מטופחת להולכי רגל ולאורכה כרמי גפנים וסככות צל, פסלים, צמחייה עשירה וברקע חורש טבעי. הטיילת נמתחת לאורך כביש קצרין.

למידע נוסף...
מרכז המבקרים יקב רמת הגולן
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)

מרכז המבקרים של יקבי רמת הגולן מציע סיורים מודרכים לקבוצות ויחידים, בהם ניתן לצפות בתהליך ייצור היין, לטעום ממגוון יינות היקב המפורסמים בארץ ובעולם ואף לקנות מיינות היקב, אביזרי יין ומזכרות.

למידע נוסף...
מי עדן
1
ממוצע: 1 (דרוג 1)

המרכז מציע ביקור החוויתי במקורותיו של המוצר - ממעיין סלוקייה ועד למדפי החנויות. את המסע מלווה מדריך המספר הכל על עולם המים המינרלים, החל מהיווצרות הטיפה הראשונה ועד להגעת הבקבוק אליך הביתה.

למידע נוסף...