נחל יצפור

דרוג הגולשים: 
3
ממוצע: 3 (דרוג 1)
כתובת: 
נחל יצפור
מעלה גלבוע
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בשעות היום

תצפיות מרהיבות על שדות העמקים, שדומה כי שורטטו ביד אמן ונצבעו בכל גוני הירוק, הליכה בקניון חוויתי ושלל פריחות - מזומנות לנו בהר גלבוע.

הגלבוע - כללי
רכס הרי הגלבוע הוא שלוחה של הרי שומרון. הרכס מתנשא כ-500 מ' מעל עמק יזרעאל ועמק חרוד, וכ-700 מ' בואכה בקעת בית-שאן והירדן. שמו של הגלבוע נובע מהשורש "גבע", ואולי מקורו בצירוף המילים "גל" (במשמעות של תל, הר) ו"בוע" (מבוע, מעיין) - למרות שבהר עצמו שלושה מעיינות בלבד, ורוב המעיינות נובעים דווקא למרגלותיו. משערים שהכפר ג`לבון בדרום ההר משמר את השם הקדום "גלבוע".
כמות המשקעים על ההר קטנה, וחיזוק לכך נמצא גם בתנ"ך, בפסוק הפותח את קינת דוד: "הרי בגלבוע אל-טל ואל-מטר עליכם ושדי תמורות" (שמואל ב`, א' 21). כל זאת, מדי שנה בשנה שב ההר ונצבע בשלל צבעים ונמלא פרחים, ובראשם נסיך הכתר - אירוס הגלבוע. פינות החמד בהר רבות, ואנו בחרנו לבקר בשתיים מהן: הר ברקן ונחל יצפור.

נחל יצפור - המסלול
מהר ברקן 1 נמשיך בנסיעה לכיוון מעלה-גלבוע ונפנה שמאלה בפיתול חד בכביש 6. את הרכב נשאיר במפרץ חנייה מימין, לפני הפנייה. (רכב שני נשאיר בנקודת הסיום 7. לשם-כך, נמשיך בנסיעה לכיוון עמק חרוד, ובדרך העפר הראשונה שנפגוש נפנה ימינה עד בריכות בטון עגולות). נחצה את הכביש בזהירות וניכנס אל הנחל דרך שער ברזל. השביל - המסומן באדום - עובר בצל אורנים, שניטעו על ידי הקרן-הקיימת- לישראל בשנות ה-60 כדי לייער את ההר הקירח. לאחר זמן הוחלט שכדי לשמור על הצומח הטבעי בהר יש לעצור את הנטיעות, ושלושה אזורים הוכרזו כשמורות טבע: הר שאול, הר לפידים והר ברקן.

נמשיך במורד הנחל ונרד במפלים יבשים. ניעזר בידינו ובשאר איברי גופנו כדי לרדת בזהירות - רק במקומות המסומנים! ננוח בצילם של עצי חרוב, שפריים כחרב והם גדלים באזורים חרבים, ומכאן שמם. אגדות רבות מספרות על ג`ינים היושבים בין ענפי העצים, והערבים, כדאי לדעת, לעולם לא ינוחו בצילם. ראו, הוזהרתם!
המסלול מסתיים, כתחילתו, בשער ברזל.
המסלול באדיבות אתר: http://www.tiberias-hotels.co.il/

ברקן
רכס הגלבוע

דרוגי-גולשים

התמונה של Itzhak Moreno

3
הנוף עצמו מדהים, ובימי החורף והאביב שלל צמחיה ופריחות מרהיבות. המסלול אינו מאתגר במיוחד ויספיקו 3 שעות להליכה רגועה ומלאת הפסקות. לא מתאים לילדים קטנים מדי אבל גם זה תלוי. ילדים בגיל 7 ומעלה יסתדרו לבדם גם בחלקים היותר מורכבים של המסלול. חבל מאד שבגלל הפופולאריות של מסלול זה בבתי הספר הוא מלוכלך מאד ומלא בפסלות מסוגים שונים שהשאירו שם מטיילים אחרים.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
סויטה חלון להר בבית אלפא
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)

סויטה מפנקת ומטופחת למרגלות הגלבוע מול נוף עוצר נשימה, הסוויטה מתאימה מאד למשפחות וניתן להתארח בה ארוח זוגי רומנטי - ועד תשעה אורחים.

למידע נוסף...
גן השלושה - סחנה
1
ממוצע: 1 (דרוג 1)

גן השולשה - הידוע גם בשם סחנה, אטרקציה משפחתית רטובה שמושכת נופשים רבים כל השנה

למידע נוסף...
אירוח כפרי קיבוץ בית אלפא
2
ממוצע: 2 (דרוג 1)

באתר האירוח בית אלפא ישנן 37 יחידות ארוח כאשר 5 מהן מותאמות גם למבקרים בכסאות גלגלים. האתר יושב על מרגלות הר הגלבוע ומאפשר טיפוס מהנה על ההר ותצפית מרהיבה על העמק.

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

לינה בגן לאומי מעיין חרוד

למידע נוסף...