בית התפוצות תל אביב

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
קמפוס אוניברסיטת ת"א שער 2 רח' קלאוזנר
תל אביב
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א-ג: 10:00-16:00. ד-ה: 10:00-19:00. יום ו' 09:00-13:00.
טלפון: 
03-745-7808

היהדות היא דת עתיקה בת אלפי שנים, ספוגה בחוכמה עצומה ונסתרת ששרדה אלפי שנות תלאות, קשיים וניסיונות הכחדה. היא ידעה מעט תקופות פאר ועוצמה, והמון תקופות שפל, גלות וקושי. הגלות הותירה את העם היהודי פזור ברחבי תבל.

מהו סוד הפלא העצום של אינספור קהילות מגובשות של יהודים בארצות שונות, ששמרו במשך אלפי שנים על היהדות, על התרבות ועל המסורת, כנגד כל הסיכויים?
הפלא גדל עוד יותר עם קום מדינת ישראל ועלייתם של יהודים מחלקים שונים בעולם: מאירופה, מרוסיה, מארצות ערב, מתימן, מאתיופיה. עולי כל אחת מהארצות הביאו איתם את אותם כתבי הקודש- התורה, שלעיתים קרובות נשמרה בחירוף נפש. בכל התרבויות השונות והמסורות שהיטשטשו יש גרעין משותף תמידי, המוכיח את הקיום העתיק של דת חזקה שחבריה נשלחו לגלות אך הבטיחו לשמור ולזכור.

בשנת 1978 הוקם מוזיאון "בית התפוצות" – שמטרתו לחיות את הקשר בין הקהילות היהודיות השונות ברחבי העולם- הלא הן התפוצות.
בתחילת המאה ה21 עבר המוזיאון משבר קיום, עד בשנת 2005 הבטיחה מדינת ישראל על פי חוק את קיום הקבע של בית התפוצות – כמרכז לאומי לקהילות ישראל באשר הן, בארץ ובעולם.

בית התפוצות- מוזיאון העם היהודי

זהו מוסד עולמי המספר את סיפורה המתמשך והמתחדש של היהדות. המוזיאון מספר על התרבות העשירה בצל עמים אחרים, מספר על האנשים, המשפחות, הקהילות, לוח השנה, המועדים והחגים, על הקושי ועל הפאר, על היצירה והרוחניות, על המסורת ואורח החיים היהודי שהתהווה בתפוצות הרבות, בשפות שונות ותרבויות שונות. על הקשר המיוחד לארץ ישראל, המחבר בין התפוצות.

בניין המוזיאון מכיל:
• תצוגה קבועה ומגוונת המתפרשת על פני שלוש קומות ומחולקת לשישה נושאים מרכזיים ביהדות.
• תערוכות וגלריות מתחלפות על קהילות שונות, אירועים ביהדות, אישים, אמנות יהודית, תרבות והיסטוריה.
• מאגרי מידע נגישים לציבור הכוללים מצבור עצום של תמונות, סרטים, מוזיקה, עצי משפחה (גניאולוגיה), מידע על קהילות, שמות משפחה, מושגים ביהדות ועוד.

המוזיאון מקיים פעילויות חינוכיות לתלמידים ולנוער מהארץ ומחו"ל, לסטודנטים ולחיילים. השתלמויות וסמינרים למורים, הדרכות וסיורים שונים.
כמו העולם היהודי שלא מפסיק להתחדש ולהתפתח, כך גם בית התפוצות. כל אחד ואחת מהעם היהודי מהווה חלק מהסיפור השלם, וכן המוזיאון תומך בקידום של רב תרבותיות ורב גוניות בעם היהודי, ושם דגש על הנצחת המורשת תוך חיזוק הזהות היהודית של כל מבקר.

בית התפוצות פועל מתוך שליחות שאלה מטרותיה:
• להציג ולספר את סיפורו המתמשך והבלתי פוסק בן 4,000 שנים של העם היהודי.
• להעניק תחושת שייכות למבקרים יהודים ולחזק את הזהות היהודית שלהם.
• לתת במה לשיח יהודי, למעורבות וללימוד של יחידים, משפחות, קהילות וארגונים.
• להכיר גם למבקרים לא-יהודים את סיפורו של העם היהודי.

בית התפוצות תל אביב
דרוגים ומקומות קרובים