תל עזקה

דרוג הגולשים: 
4.6
ממוצע: 4.6 (5 דרוגים)
כתובת: 
תל עזקה
עגור
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

תל עזקה הוא אחד מהיעדים האהובים עלינו לטיול. זה לא רק בגלל שבשבילנו הוא קרוב מאוד לבית, אלא בגלל עוד כמה סיבות ובהן הנוף עוצר הנשימה, המערות המאתגרות לזחילה, ותחושת ההיסטוריה הפועמת בעורקיו ובמחילותיו של התל.

אומרים שהקרב הגדול בין דוד לגוליית התרחש בדיוק כאן, וכשאנחנו ביקרנו במקום ממש הרגשנו כאילו קולו של דוד נישא עם הרוח במקום.

עם ההגעה למגרש החניה של התל, עולים עם השביל המסומן בסימון שביל ישראל אל עבר התל. לאורך העליה, וגם סביב לתל, מסומנות נקודות מסויימות ובהן הסברים על התל, ההיסטוריה שלו, והסביבה הקרובה.
בתוך התל פרושה רשת של מערות המתאימות לזחילה עם ילדים. זוהי רשת המערות מהגדולות והסבוכות שהתגלו בישראל, ולכן חשוב לפזר נרות לאורך הזחילה - כך שתמיד תדעו מאיפה הגעתם ואיך לחזור.
הזחילה מאתגרת למדי, ולא מומלץ להיכנס עם ילדים מאוד קטנים. ילדים גדולים יותר והורים צעירים ברוחם יהנו מאוד מהסיור במערכת המערות והמחילות.

לא מומלץ לתכנן את הזחילה במערות לימים שאחרי הגשם.
עם החזרה לחניון אפשר לעשות גם פיקניק נחמד באחת מפינות החמד אשר סביב לו, ואם אתם עדיין מחפשים להמשיך בטיול - חירבת מדרס תהיה נקודה נוספת מצויינת לעצירה וטיול.

איך מגיעים:
תל עזקה ממוקם בדיוק מעל צומת עזקה. למגיעים מכביש 1- פונים לכביש 38 לכיוון דרום במחלף שער הגיא, וממשיכים כ-20 דקות נסיעה עד לצומת עזקה. כמאתיים מטרים לחאחר הצומת מפנה שלט לכיוון התל, ודרך עפר באחזקת קק"ל. לאחר כ-2.5 ק"מ של נסיעה על כביש העפר (שימו לב לנוף ולציפורים בדרך), מגיעים לחניון התל, ממנו עולים לכיוון התל בשביל המסומן בסימון שביל ישראל.

דרוגי-גולשים

3
תגידו לא נסחפתם? חמישה כוכבים? טיול בהחלט נחמד. גם האזור, הנוף. יש בסביבה לא מעט מקומות לפקניקים והמקום יפה כמעט כל השנה . לא מתאים לטיול בקיף כי יש מעט מאוד צל.

5
מקום מומלץ
התמונה של רוני

5
תל מקסים, אולי היפה ביותר בארץ. אפשר לחנות לרגליו ולפקנק, ותוך כדי לעשות טיול במעלה התל. הנוף הנשקף מהתל - היפה בויתר בארץ, ובימים עם ראות טובה אפשר לראות גם את הים.\ פייבוריט שלנו!

5
איזה מקום מדהים! נוף מהמם לשדה הקרב התנכי בעמק האלה ובכלל - מריחים את ההיסטוריה מכל רגב אדמה. גישה נוחה גם למכוניות עד ממש בסמוך לתל והליכה קצרה לפסגתו. מומלץ ביותר!
התמונה של עידית שרון

5
התל הכי יפה בארץ, עם נוף שמגיע עד לים התיכון. בטיול במקום - אפשר ממש להרגיש את צעדיהם של דוד וגולית בקרב הגדול. יש מערות מקסימות בתוך התל - לא בטוח שהכניסה מותרת, אבל זו חוויה נפלאה לילדים גדולים. למרגלות התל אפשר לעשות פיקניק נחמד בשטח המתקנים של פעם.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
אצל הנרייטה - עגור
0
עדיין אין דרוגים

אירוח כפרי בעמק האלה

למידע נוסף...
הצימר של ציפורה-עגור
0
עדיין אין דרוגים

צימר בלב פארק בריטניה

למידע נוסף...
נופש בשריגים
0
עדיין אין דרוגים

חוויה קצת אחרת במושב שריגים

למידע נוסף...
אגדת יער-שדות מיכה
0
עדיין אין דרוגים

סוויטות מפוארות בשדות מיכה

למידע נוסף...