בית יגאל אלון - קבוץ גינוסר

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
בית יגאל אלון
גינוסר
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א'-ה' 08:30-16:30, ו'-שבת 08:30-14:00
טלפון: 
04-6727700

סמוך לקיבוץ גינוסר לחוף הכנרת שוכן בית יגאל אלון המציג את מורשתו הרחבה של אלון: הגנה והתיישבות, היחס לאדם ולסביבה, הקשר למסורת ולתרבות. המקום מציע מסע אל שורשי הציונות היוצר דיאלוג חי עם ההווה.
יגאל אלון, חבר קיבוץ גינוסר, נולד בכפר תבור, גדל על ברכי אהבת הגליל וכל חייו ראה את עצמו כאיש הגליל. אלון היה מפקד הפלמ"ח, חבר כנסת ושר בממשלת ישראל.

מה באתר: מבנה המוזיאון מציג את ההתיישבות בגליל באמצעות שבע תערוכות קבע: נופי הגליל, תקופת המשנה והתלמוד, חייו של יגאל אלון, תצוגה על ימת הכנרת, צמתי הכרעה בדילמות מעברו של היישוב העברי, ההתיישבות העברית החל מן המאה ה-19, חדר אנשי הפלמ"ח.
בנוסף מתקיימות תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית; לרשות המבקרים עומדים ספרייה, ארכיון ומאגר ממוחשב על הגליל, על אזור הכנרת ועל חייו של יגאל אלון.
במקום סירת עץ עתיקה מהמאה הראשונה שנתגלתה בין קיבוץ גינוסר למגדל.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים בעיקר לקבוצות, בליווי פעילות חינוכית הנשענת על תצוגה מוזיאלית ועל סדנאות העוסקות בשאלות ערכיות באמצעות דיון במנהיגות ובחברה הישראלית.

לילדים: סיורים ופעילות חינוכית לילדים ולבני הנוער.

על המקום
נופים גליליים, מעלה הזמן, קהילה יהודית, כפרים ערביים, צילומים-אנשי פלמ"ח, התיישבות – מפת ענק ומיצג מספורי מתיישבים, חדרי זיכרון ליגאל אלון, מאגר מידע גלילי – מולטימדיה, סירה עתיקה – מוצג ייחודי בינלאומי .

הסירה העתיקה
הכניסה לחלל התצוגה עוצרת נשימה. התצוגות מסביב, התמונות והאנימציה מעבירים את חווית החפירה, המחקר והתעלומה: של מי היתה הסירה? במרכז התצוגה מונחת הסירה על מנשא מיוחד והיא "שטה" מעל רצפת זכוכית מוארת. עיצוב מדהים בקנה מידה בינלאומי.

הגלריה לאמנות בבית יגאל אלון
הגלריה נמצאת בקומה שמעל למבואה במוזיאון בית יגאל אלון. בגלריה מוצגות תערוכות מתחלפות, בדרך כלל שתיים או שלוש תערוכות יחיד קטנות, של אמנים שעוסקים בנושא משותף.
מסביב למוזיאון ובחורשה הסמוכה לו נמצאים פסלים שנוצרו במפגשים מסורתיים ("מפגשי האביב") שמתקיימים כל שנה ובהם עובדים ויוצרים יחד אמנים ערבים ויהודים. במפגש האביב 2005 יצרו האמנים את שער האבן המרהיב שנמצא בחזית המוזיאון. גובהו כשמונה מטרים והוא מורכב מחוליות של אבני שיש מפוסלות. השער המרשים הינו יחיד במינו בארץ.

בית יגאל אלון - קבוץ גינוסר
בית יגאל אלון - קבוץ גינוסר
בית יגאל אלון - קבוץ גינוסר
דרוגים ומקומות קרובים