מתחם הסתדרות העובדים ברחוב ארלוזרוב בתל אביב

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
ארלוזורוב
תל אביב
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
שעות העבודה הרגילות?

נותיר להיסטוריונים לנתח את כוחה ואת משמעותה של הסתדרות העובדים בארץ שעל היקף פועלה ועל חשיבותה נתון ויכוח לוהט בין מגזרים שונים.

כל שנותר לנו הוא להשתומם אל מול אחד הפלאים הארכיטקטונים המדהימים ביותר בתל אביב וזו לו הגזמה. מתחם בניני הסתדרות העובדים בתל אביב נמצא במתחם הרחובות ארלוזרוב, רמז ואבן גבירול והוא מקבל את פניהם של הבאים לתל אביב מכל כיוון כמעט. לא ניתן להחמיץ את הבניין, ולא במקרה. כל הארכיטקטורה שלו מושתת על תפיסת גושי הבטון הכוחנית אשר שירתה בעיקר משטריים מזרח אירופאים עם נטייה לטוטאליטריות קלה ובה הבניינים אומרים את עוצמת המשטר, השילטון או כל גוף אחר שהם כולאים בתוכו וכניסה אליהם או מעבר לידם אמורים לשוות התפעלות ופחד של הנדרשים לשירותיהם. כזהו בדיוק מתחם בנין הסתדרות העובדים בתל אביב, שריד דינוזאורי של עידן חברתי סוציאליסטי שקרי שהתקיים לו כאן בניחותה עד סוף שנות השבעים.

הבניין הראשי ממוקם על גבעה גבוהה הצופה על כל שטחי האיזור, והוא מקודם בשרשת של שלושה בניניים נלווים שמרחק רב ופזרני משהו מפריד בינהם. מדרגות כניסה רחבות, ומדשאות ענק מטופחות וגדר גדולה המקיפה את המתחם כולו משלימים את אווירת הפוליטבירו של המקום שהיום היא בעיקר שריד אסטתי לא מעודכן בקורלציה עם משמעותו של ארגון העובדים הזה. אם אתם תל אביבים אתם בוודאי עוברים לידו כמעט בכל יום ורגילים אליו. כמה מכם באמת נכנסו אל המתחם המדהים והדקנטי הזה? מעטים בוודאי. אם לא ביקרתם בו עדיין, עשו זאת בהקדם. כל עוד תקציבי הבניין מאפשרים להמשיך לשמור על חזותו היחודית ועל המדשאות המטופחות. לא צריך לבקש אישורים מיוחדים בכניסה אלא רק לנקוב בשם של איזו ועדה שאתם צריכים להגיע אליה. גם אם היא לא קיימת יתכנו לכם להיכנס. בירוקרטיה בשיאה כבר אמרנו?

שיטוט במסדרונות הכוח הישראלי של פעם יותיר אתכם בכלל פעורי פה. הבניינים התיישנו מאד, והמשברים הכספיים שהארגון הפזרני הזה נקלע אליהם איפשרו תחזוקה בסיסית בלבד אבל הרווח הוא כולו של אוהבי האדריכלות שפשוט יכולים לראות את ישראל של שנות השישים והשבעים כולל מחלקות התה שפשוט נשארה לה עומדת במקומה כמו אנדרטה שהזמן לא יכול היה לה. בעיות הפועלים בישראל רבות וכבדות משקל.

יש גירסא אחת שאומרת שאם ימכר השטח היקר עליו יושב הבניין הזה ויושביו ישלחו לעבוד בעבודות אמיתיות- ההכנסה שתיווצר כתוצאה מכך תפתור את כולן. תאורית קשר משעשעת ומעניינת חייבים להודות, אבל הארכיטקטורה הנפלאה של הבניין מן הסתם תצטרך לשלם את המחיר. בינתיים. זה כאן. וזהו אחד הפלאים האורבנים שתל אביב מציעה לכם אז אל תחמיצו.

מתחם הסתדרות העובדים ברחוב ארלוזרוב בתל אביב
דרוגים ומקומות קרובים
מסעדת אמורה מיו

מסעדת אמורה מיו

4.5
ממוצע: 4.5 (8 דרוגים)

טרטוריה איטלקית משובחת בניצוחם של בני הזוג סוזאנה ושלומי סלומון המגישה אוכל איטלקי משובח במחירים הוגנים.

למידע נוסף...
שף בלול בתל אביב

מסעדת שף בלול בתל אביב

4
ממוצע: 4 (דרוג 1)

אטליז עופות בגריל הממוקם ברחוב אבן גבירול מול בניין העיריה. מפגש חובה לכל מי שאוהב את העוף שלו צלוי בגריל וצלוי היטב!

למידע נוסף...
פלאפל הכיכר תל אביב

פלאפל הכיכר תל אביב

4.8
ממוצע: 4.8 (5 דרוגים)

פלאפליה וותיקה בתל אביב באבן גבירול בקרבת גן העיר.

למידע נוסף...

מסעדת כתר המזרח

4
ממוצע: 4 (דרוג 1)

כתר המזרח היא אחת מהמסעדות הביתיות הותיקות ובעלות השם ביותר בתל אביב, ולא לחינם.

למידע נוסף...