טיול בשמורת הירדן

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
חצר כנרת
טבריה
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

זהו אזור של בריכות מים מרהיבות. בעבר זרם כאן האפיק הקדום של הירדן, שננטש במהלך ההיסטוריה של הנחל. אהרוניק ישראלי, איש קבוצת כנרת, הפך את המקום בשנות ה 80 לאזור אגמים מרהיב.

כל שנותר הוא לשוטט בין האגמים והדקלים. בדרך מומלץ גם לעלות לקברה של בובה, הפרדה המיתולוגית שחרשה את שדות כנרת בימיה הראשונים של הקבוצה מומלץ ביותר כטיול רומנטי של שעות אחר הצהריים. המסלול טיול בכיף לזוגות ולכל המשפחה, בין אגמי מים עטורי דקלים. מומלץ לקראת שקיעה.

מפנים את המבט צפונה, בין עצי התמר נראה מבנה אבן ישן בן שתי קומות. נצעד לשם. הבית נבנה בשנת 1910 והוא מתהדר בתואר בית המשאבות שבו שכנה משאבת המים הראשונה בתולדות היישוב העברי. המשאבה הייתה נחוצה כדי להשקות את שדות עמק הירדן, שהתבססו עד אז על חקלאות בעל. המבנה המשופץ הפך למוזיאון קטן ומרתק המתעד את תולדות ההתיישבות בכנרת. דגש מיוחד ניתן לתצוגה המספרת את סיפורה הטרגי של קהילת התימנים שהתיישבה במקום בשנת 1912.

המשאבה עברה שיפוץ וניתן להפעילה באמצעות חשמל. בית המוטור נעול בדרך כלל והביקור בו מצריך תיאום מראש (טל': 6759123-04). בתום הסיור בבית המוטור נמשיך לצעוד מעט צפונה אל 'שמורת הירדן'. אהרוניק ישראלי, איש קבוצת כנרת, הפך את הביצות שהיו כאן לאזור אגמים מרהיב. כל שנותר הוא לשוטט בין האגמים הגדולים ובין עצי הדקל סתורי השיער. בשביל המרכזי שבין הבריכות נמצאת מצבה יוצאת דופן, המציינת את קברה של בובה, הפרדה המיתולוגית שחרשה את שדות כנרת בימיה הראשונים של הקבוצה.

טיול בשמורת הירדן
דרוגים ומקומות קרובים