הדיונה והבוסתן בשמורת חוף ניצנים

דמי כניסה:
שעות פתיחה:
ללא הגבלה

שמורת חולות ניצנים נמצאת בין אשקלון בדרום לשפך נחל אבטח. גבולותיה: בצפון – נחל אבטח. בדרום – מחצבה. במערב – חוף הים ובמזרח – גבול השטחים החקלאיים.

בשמורה עצמה מגוון מסלולים ונופים, בהם: הדיונה, הבוסתן, רכס הכורכר, אפיק נחל אבטח, רצועת החוף (זהו חוף רחצה מוכרז), וחורשות שיטה, שקמה ואשל. מסלול זה מתמקד בשני מוקדים מתאימים ביותר לילדים: הדיונה והבוסתן. המסלול מעגלי ומסומן בצבע אדום, ומתחיל מחורשת השקמים. בחורשה שולחנות פיקניק של קק"ל, והמתכננים את הטיול לשעות הבוקר - ישמחו לסיימו בארוחת בוקר , או ארוחת צהריים בחורשה יפהפייה זו.

המסלול מצדה הדרומי-מזרחי של חנייחניון השקמים יוצאת דרך עפר מזרחה אל עץ שקמה גדול ומרובה גזעים. ממשיכים הלאה - לעץ השקמה הגדול הבא, ושם פונים ימינה - לכיוון דרום. לאורך הדרך נבחין ברצועת עצי שקמה גדולים ויפים. לאחר כמה דקות הליכה מגיעים אל הבוסתן שהוא שקע גדול בחולות המכוסה בצמחייה סבוכה של עצי תאנה ודקלים. בקצה בוסתן זה צומחים עצי שיטה מלבינה גדולים ויפים אשר יסםפקו לנו יופי של מקום למנוחה קלה.

לאחר חציית הבוסתן, נטפס מערבה אל החולות. נמשיך בצד שקע קטן, ולאחר מכן בין שתי דיונות סהרון אל הקרן הדרומית של הדיונה הגדולה - אל פסגתה נטפס על מנת להתרשם מהנוף הייחודי. הילדים שבחבורה ישמחו לבלות כאן מספר דקות (או יותר) של טיפוס במעלה הדיונה, והתגלגלות בחזרה כלפי מטה. החזרה לחניון - ממרגלות הדיונה הגדולה בקו ישר, מרחק 300 מטרים. צמחיה: בדיונות - צמחי משיין גלילי בעלי פריחה לבנה ומבריקה בעלי חיים במסלול: החוף מציג מפגש בין מיני צמחים ובעלי חיים המתאימים לתנאי היובש הקיצוניים של המדבר עם מינים ממוצא ים תיכוני / אירופי. מטבע המפגש הנדיר, התפתחו כאן מינים שונים היחודיים לנקודה זו.

ניתן למצוא בחולות ניצנים בעלי חיים כמו:ארנבות בר, נמיות, חוגלות, צבי ארץ - ישראלי, צב מצוי, גרביל החוף, ותת - מין מקומי של ירבוע מצוי. איך מגיעים: מהכניסה הדרומית לאשדוד - פונים מערבה, לכיוון העיר. כמאה מטרים מעבר למסילת הברזל, מסתעפת דרומה (שמאלה)דרך עפר המגיעה לחניון השקמים לאחר 500 מטרים. כאן, בצל עצי השקמה נמצא שולחנות פיקניק של קק"ל ומתקני שעשועים.

הדיונה והבוסתן בשמורת חוף ניצנים

דרוגי-גולשים

הילדים נהנו מאד וגם המבוגרים שבחבורה. יופי של טבע לכל המשפחה ושולחנות הפיקניק שבמקום הופכים את המקום כמתאים מאד גם לפיקניק משפחתי מאורגן.

מקום מקסים ושקט, מתאים גם לבילוי זוגי וגם למשפחתי. אפשר להנות מהנוף השקט ולהאזין לציפורים השונות
התמונה של shelley10

קצת קשה ללכת בדיונות, אבל מאוד מיוחד. אפשר למצוא בדרך לא מעט עקבות של בעלי חיים שונים. והדובדבן שבקצפת, ניתן להגיע לחוף הים