גינת רות בתל אביב

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
פינת רחוב רות ויעל
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

תל אביב זרועה בגינות ציבוריות קטנות ומקסימות שנבנו לרווחת התושבים מתוך תפיסה שעיר, על המרחב האורבני שלה יכולה וצריכה להחיל בתוכה גם אפשרות להפוגה שתכליל בתוכה נגיעות של טבע.

גינת רות, היא דוגמא מצויינת לחשיבה הזו, שאחרי עשורים רבים כל כך הופכת לנכונה במיוחד בלב איזור שהאורבניות שלו רק גוברת.

גינת רות ממוקמת במקביל לרחוב התל אביבי הסואן ביותר ולמרכז המסחרי הגדול ביותר שלה- דיזנגוף סנטר. מתחם הרחובת רות ויעל מקיף אותה והגינה שייכת לתפיסה של האדריכל גדס, ממנו הוזמנה על ידי העיריה תוכנית מתאר שתתמודד עם הגדילה הפתאומית של העיר בשנת 1925.

בחזונו ראה גדס את תל אביב כעיר גנים. "עצי הפרי", ציין גדס, "ישמשו בעקיפין לבריאותם של הילדים, במידה ולא ימנעו מהם את ההנאה שבקטיפת הפירות".

בגינת רות אין עצי פירות, אבל היא כולה הוכחה להצלחה של התפיסה האנושית חברתית של האדריכל גדס, וגם אם החזון שלו לא כלל עשרות בעלי כלבים שלא ממש מקפידים להביא איתם שקיות לאיסוף הצואה הרי שהגינה המקסימה הזו, על עצי הנוי הגדולים שלה מציעה צל ענקי ואף מתחם משחקים לילדים ובית קפה קטן הממוקם בה והיא נדמית כנקודה של שקט חלומי בתוך המתחם הסואן שהיא סמוכה אליו.

העיריה לא משקיעה מספיק בטיפוח של הגינה ונותנת לקסם הפראי במקום לעשות את שלו וחבל, כי נוי זקוק לטיפוח גם אם הוא מאד ותיק. נדמה שמישהו שמע את תלונות התושבים או סתם תפס יוזמה.
הגינה עברה במהלך ינואר 2008 שיפוץ וחידוש מאסיבי .

אפשר ורצוי לשבת בגינה ולשתות קפה אספרסו וסתם לקרוא עיתון בבוקר. זה מרגיש הכי חוץ לארץ שאפשר.

דרוגים ומקומות קרובים
סטורג' 98- Storage98 Bar
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)

סטוראג’ הוא לאונג' בר ראשון מסוגו בארץ, שתוכנן ועוצב בקפידה על בסיס קונספט ייחודי. המקום בנוי להפקות ואירועים פרטיים מסוגים שונים ממוקם במרכז ת"א

למידע נוסף...
תיאטרון בית ליסין
4.75
ממוצע: 4.8 (4 דרוגים)

תיאטרון תל אביבי איכותי עם שחקנים מן השורה הראשונה

למידע נוסף...
כיכר מסריק בתל אביב
3.4
ממוצע: 3.4 (5 דרוגים)

כיכר מסריק המקסימה הליבה של תל אביב קרויה על שמו של תומאס מסריק, מנהיג צ'כוסלובקי הנחשב לידיד העם היהודי והיישוב העבר.

למידע נוסף...
3.77778
ממוצע: 3.8 (9 דרוגים)

רחוב קינג ג'ורג' בתל אביב הוא אחד הרחובות היפים בתל אביב ובעיקר הוא מסביר בצורה פשוטה מדוע תל אביב היא מה שהיא, כלומר עיר של ניגודים.

למידע נוסף...