שמורת טבע נחל מערות

דרוג הגולשים: 
4.75
ממוצע: 4.8 (4 דרוגים)
כתובת: 
שמורת טבע נחל מערות
גבע כרמל
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א-ה 16:00-08:00 שישי 14:00-08:00 שבת 16:00-08:00
טלפון: 
9841752 - 04

נחל מערות הנה שמורת טבע בתוך גן לאומי הר כרמל. האטרקציה המרכזית בשמורה הן ארבע המערות: מערת התנור, מערת הגמל, מערת הנחל ומערת הגדי, מערות אשר יושבו בימי קדם על ידי האדם הקדמון מתקופת האבן הקדומה לפני כ-200,000 שנה ועד לתקופה הנטופית, לפני כ-10,000 שנה.

זהו אחת מהמקומות הבודדים בעולם בו נמצאה עדות לקיום רצף של חיים וקיום על פני התקופות. ארבע המערות שוכנות על גדתו הדרומית של נחל מערות, ולהלן אפיוניהם היחודיים: מערת התנור - קרויה בשם זה משום שפתח המערה העליון דמוי ארובה. העומד בפתחה של המערה, יוכל לצפות בנוף הכרמל הסמוך. מערת הגמל - מציגה תערוכה המוקדשת לחיי היומיום של האדם הקדמון - כיצד חי האדם הקדמון, מהם הכלים בהם השתמש, וכיצד נראה ביתו.

רשות שמורות הטבע הכשירה מסלול רגלי במערה בשילוב אמצעים טכניים. מערת הנחל - מציגה חזיון אורקולי לגבי ההיסטוריה של המקום וגילויו. בין המערות ניתן לראות מאובנים ייחודיים, ולחוש בנוף חייו של האדם הקדמון. הכניסה לנחל מערות - מהכניסה המערבית לפארק הכרמל, ליד גבע כרמל. על כביש 4 (ת"א – חיפה הישן), 8 ק"מ צפונית לצומת פורדיס.

נחל מערות

דרוגי-גולשים

4
היינו בעבר בטיולים כאשר הכניסה היתה עדין חופשית והחוויה היתה יותר מוצלחת. אבל גם בתוך גם סגור בגדר עם תשלום בכניסה עדין זו חוויה נעימה לטיול נחמד עם הילדים

5
בשמורת טבע עם צמחיה נהדרת המאפיינת את הכרמל נמצאות כמה מערות שבאחת חזיון אורקולי עם סיפורי האדם הקדמון באחרת מימצאים מהמערות בתקופתו ועוד. מעניין לילדים לא מאוד קטנים.

5
מומלך ללכת לחוות חוויה מתקופה קדומה..יש כמה מערות שכל מערה בסגנון אחר..יש גם מסלול הליכה רגלי לכל המיטיבי לכת..נופים משגעים..מומלץ למשפחות...
התמונה של עידית שרון

5
יופי של סיור ושל מקום - גורם לך להרגיש כאילו נסעת אחורה בזמן לימי האדם הקדמון. כדאי לבקר בעיקר בחגים - בהם מתקיימות במקום הפעלות.
דרוגים ומקומות קרובים
אבו יעקב אופה פיתות

חומוס אבו יעקב בעין הוד

0
עדיין אין דרוגים

אבו יעקוב בא יום יום לכפר אמני עין הוד בשעות הבוקר המוקדמות ומכין את החומוס המיוחד העומד בתחרות החומוס הטוב ביותר בישראל ועוד

למידע נוסף...

מסעדת הבית בעין חוד

5
ממוצע: 5 (4 דרוגים)

אל מסעדת הבית בכפר הערבי עין חוד מגיעים בעיקר פליטים רעבים מטיול יום שבת בכפר האומנים בעין הוד.

למידע נוסף...
אירועים פרטיים על הים

מסעדת בראשית - עתלית

0
עדיין אין דרוגים

אירועים על חוף הים בעתלית

למידע נוסף...