בית הפגודה בתל אביב

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
נחמני פינת מונטיפיורי
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

אחד הבניינים היפים ועוצרי הנשימה ביותר בתל אביב נמצא בלב מתחם העיר הלבנה. בית הפגודה כפי שנוהגים לכנות נבנה בשנת 1924 על ידי האדריכל אלכסנדר לוי. סגננו האקלקטי והייחודי המשלב ערב רב של סגנונות קנה לו מעריצים ברחבי העולם.

הבניין אינו מעוצב בסגנון הבאוהאוס האופייני לאזור אלא בשילוב ועירוב של תפיסות ארכיטקטוניות שונות שהיו מקובלות באותה התקופה וכמו כן בדגש גדול על מוטיבים מזרחיים כיאה למיקומו בארץ הקודש. הבניין המקורי כלל גם את האטרקציה המרכזית של העיר תל אביב והמעלית הראשונה כך אומרים הותקנה בו. במשך שנים רבות היה הבית נטוש ועזוב והיה אולי הסמל הגדול ביותר להזנחה התל אביב של מקורות ההשראה שלה. עם השנים, ועם התגברות המודעות לייחוד הארכיטקטוני של תל אביב, הפך בית האגודה והדיון סביב שימורו, לחוד החנית במאבק הציבורי על שימור אופייה הארכיטקטוני של העיר.

בשנות התשעים נרכש הבניין על ידי תושב חול שהסכים לעמוד בתנאי השימור המחמירים שהציבה העירייה לשיפוץ הבניין והיענותו לאתגר הכלכלי המורכב של שימורו המדוקדק של חזית הבניין אפשרה את מכירתו ולפיכך גם את החזרת העטרה ליושנה לאחד מן הבתים עוצרי הנשימה ביותר בעיר תל אביב. מלאכת השיפוץ עצמה ארכה שנים לא מעטות, במהלכה הותאם חלקו הפנימי של הבית לדרישות דיירו החדש, איש עסקים שעומד עדיין בסירובו להיחשף ואילו חזיתו של הבית שוחזרה בצורה מדוקדקת עד לאווירת הנוי והגדר והוא מתנשא היום באי הרחובות בו הוא ממוקם שהגישה אליו היא משדרות רוטשילד דרך רחוב נחמני ומפאר בהדרו הישן חדש את העיר.

לדעתם של אדריכלים רבים, שימורו ומלאכת השיפוץ הדקדקנית שלו הם אבן דרך בגישתה של תל אביב ושל עיריית תל אביב לעברה. לדעת מומחי נדל"ן רבים הבניין נחשב לנכס הבית הפרטי היקר ביותר בארץ כולה ושוויו מוערך במיליונים רבים. טיול יום שבת במקום ועצירה במקום תוך כדי שאתם סובבים סביב הבניין תשבה גם אתכם בקסמו. מומלץ בימי שבת רגועים או בערבים, בהם הבניין לרוב מואר בתאורה ייחודית.

בית הפגודה בתל אביב
דרוגים ומקומות קרובים
מלון בוטיק נורמן - הדמיה של מבט מבחוץ
0
עדיין אין דרוגים

בלב "העיר הלבנה", בבניין בסגנון באוהאוס אשר הוכרז כאתר שימור של UNESCO - שוכן לו מלון חדש דנדש שנפתח רק השנה (2014), וגולם בחובו הבטחה גדולה.

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

מלון בוטיק יוקרתי וחדיש בליבה של תל אביב המתחדשת ובלב העיניינים עצמם.

למידע נוסף...
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)

מלון סוויטות איכותי ולא יקר במיקום מעולה במרכז תל אביב הלבנה, אמסטרדם הקטנה

למידע נוסף...
מלון עלמה תל אביב
0
עדיין אין דרוגים

מלון בוטיק מרהיב במרכז תל אביב, ההמוקם בבניין בהוהאוס לשימור משנות ה20 של העיר הלבנה.

למידע נוסף...