דרוג הגולשים:
דמי כניסה:
שעות פתיחה:
בשעות היום

מסלול נחל יחיעם עשיר מאוד בצמחייה מקומית, ובמיוחד בולטים בה עצי הקטלב הססגוניים בעלי הגזע החום - אדמדם.

באביב, המסלול כולו יהיה מלא בפריחה צבעונית, ובקיץ, רובו של המסלול מוצל.
ההליכה במסלול מתאימה לילדים מגיל 3 - הקטנים מכך ירצו להינשא במנשא.

המסלול כולו מסומן בירוק, ועובר על שתי פיאות הואדי של ערוץ הנחל.
מתחילים בירידה לא קשה באופן מיוחד, לכיוון הנחל. במהלך הירידה המסלול אינו מוצל מאוד - ולכן בחודשי הקיץ כדאי להתחיל אותו מוקדם.
לאחר הליכה של כארבעים דקות נפגוש את נחל יחיעם. לא מומלץ לרחוץ או להכנס למים משום שהמים אינם נקיים מספיק.

לאחר המפגש עם הנחל מתחילים אתהעלייה למעלה - לפאה השניה של הואדי. מעט לאחר שנחל את העלייה, ישנן כמה פינות חמד מוצלות בהן ניתן לבצע עצירה.
לאחר סיום העלייה על צדו השני של הואדי, כאשר נוכל כבר לראות באופק את מבצר יחיעם, נעבור בשטחי המרעה של פרות קיבוץ יחיעם, ואם יתמזל מזלנו - נפגוש כמה פרות בדרך. זהו שטח ישר וירוק, ובימי האביב מרבדי דשא עוטפים את הסביבה.

בסיום המסלול נפגוש את מבצר יחיעם בו ניתן לסייר, או לעצור לפיקניק.
לסיכום - מסלול לא קשה, מוצל למדי בימי הקיץ ויפה, יפה יפה.

איך מגיעים:
תחילת המסלול בסמוך לכפר הדרוזי יאנוח. נוסעים על כביש עכו - צפת, ולפני במגיעי לכרמיאל יורדים שמאלה לכביש 854 לדרך נוף מרשימה.
ממשיכים ישר עד לכניסה לכפר ורדים, ולאחר כ-2 ק"מ פונים שמאלה לכיוון יאנוח.
מכאן כבר ניתן לראות על כמה מעמודי החשמל סימון ירוק - לבן המפנה לכיוון תחילת המסלול שלנו.
לאחר שחולפים את בית המועצה המקומית של יאנוח, פונים פעמיים ימינה, וממשיכים בכביש הפונה לכיוון פאתי הכפר. תחילת המסלול - ליד מטע עצי זית ושדה אפונה, ובהתאם לשילוט.
את הרכב השני כדאי להשאיר למרגלות מבצר יחיעם - שם יסתיים המסלול.

דרוגי-גולשים

נחמד אבל קצר. בכל זאת מומלץ.
התמונה של יעלי22

המבצר מאד מרשים. ההליכה בנחל היא קצרה , ואפשר לעשות מסלול מעגלי או מסלול ארוך יותר שאינו מעגלי. בקיץ פחות מתאים כי אין הרבה צל, והוא קוצים. עכשיו זה הזמן!

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
מסעדת טול בכליל

4.75
ממוצע: 4.8 (4 דרוגים)

מסעדה בין הרים והרבה ירוק הממוקמת בבית עתיק באמצע שום מקום בגליל המערבי ומגישה מאכלים מבושלים בטאבון.

מסעדת אלומה במעלות תרשיחא

ממוצע: 4 (3 דרוגים)

אלומה היא מסעדה ים תיכונית הממוקמת במעלות תרשיחא שבגליל המערבי. מדובר במסעדה חביבה במיוחד המציעה תפריט שף מעניין ומגוון.