קברי צדיקים בטבריה

דרוג הגולשים: 
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)
כתובת: 
קבר רבי מאיר בעל הנס
טבריה
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

העיר טבריה שימשה במשך כחמש מאות שנה מרכז חשוב בחיי העם היהודי בארץ ישראל, ואף מחוצה לה.

מוסד הנשיאות עבר אליה במאה השלישית, והסנהדרין עברה עוד לפני כן, ושכנה בה עד הכיבוש המוסלמי, אך גם אחריו המשיכה טבריה לשמש מרכז רוחני ליהודים.
כאן פעלו חכמים ידועים ופוסקי הלכות כרבי יוחנן בן נפחא, ר' מאיר בעל הנס, רבי יהודה נשיאה (שהעביר לכאן את הנשיאות), ריש לקיש, ועוד רבים אחרים.

בטבריה נחתמה המשנה. כאן נוצר התלמוד הירושלמי, שהוא למעשה תלמוד טברייני ורק מפני כבודה של ירושלים נקרא כך, ואכן הוא מכיל הרבה מידע על טבריה והגליל. כאן הומצא הניקוד העברי המקובל עד היום. כאן חוברה מסורת המקרא ונכתבו פיוטים מפורסמים.

טבריה היא אחת מארבע ערי הקודש בישראל, ובה נקברו רבים מגדולי האומה, ביניהם רבי עקיבא, הרמב"ם, רבן יוחנן בן זכאי ורבים אחרים.
טבריה שמרה על מסורת יהודית גם בזמנים קשים, בהם ירושלים ומקומות אחרים בארץ היו ריקים מיהודים.
רוב שרידיה של טבריה היהודית עדיין מחכים לחשיפתם.

קברי הצדיקים
קבר רבי מאיר בעל הנס
קברו של התנא נמצא במעלה ההר, סמוך למרחצאות "חמי טבריה". מעליו הוקם מבנה גדול המחולק לשני אגפים: אשכנזי וספרדי. האתר פתוח במשך כל היום ונעול בלילה.

קבר רבי חיים אבולעפיה:
קברו של מייסד היישוב היהודי בטבריה נמצא בבית העלמין הישן, כ- 2 ק"מ ממרחצאות "חמי טבריה". גם תלמידי הבעש"ט נטמנו בסמוך לקברו.

קבר האמהות:
בשכונת קריית שמואל, בקצה רחוב השומר, טמונות יוכבד בת לוי, אמו של משה רבנו, צפורה - אשת משה, אלישבע בת עמינדב - אשת אהרון הכהן, בלהה וזלפה.

קבר הרמב"ם:
קברו של רבי משה בן מימון נמצא במרכז העיר, בקצה רחוב יוחנן בן זכאי. סמוך לו טמון גם אביו, ר' מימון, וכן נכדו של הרמב"ם, ר' דוד הנגיד.

קבר רבי יוחנן בן זכאי:
ברחבת קברו של הרמב"ם טמון ר' יוחנן בן זכאי, ששימש כנשיא הסנהדרין. סמוך לו נטמנו תלמידיו: ר' אליעזר בן הורקנוס, ר’ יהושע בן חנניה, ר' יוסי, ר' שמעון בן נתנאל ור' אליעזר בן ערך. וכן האמוראים רבי אמי ורבי אסי ורבי יצחק נפחא .

קבר רבי עקיבא
מסורת קדומה מציינת את קברו במורדות ההר המתרומם מעל טבריה והכנרת. במקום מערה בעלת שני פתחים, על לוחות שיש מסופרים קורותיו ופועלו של רבי עקיבא, מעשרת הרוגי מלכות. הקבר מצוי בלב חורשה וניתן לנצל את המקום לחניה ולפיקניק.

בסמוך לקבר ר' עקיבא מצוי קברו של הרמח"ל, מקובל, יוצר ומשורר שחי במאה ה- 18 והיה ראש לחבורה משיחית.

קברי צדיקים בטבריה

דרוגי-גולשים

4
מבחר גדול של קברים שפתוחים בחינם. ישנה רחבה גדולה להתפלל שם, עם הפרדה לנשים וגברים. יש מקומות להדליק נרות, לקנות מזכרות. רוב הקברים נמצאים קרוב למרכזי הקניות והמסעדות של טבריה (שרובן המוחלט כשרות).
דרוגים ומקומות קרובים

4
מבחר גדול של קברים שפתוחים בחינם. ישנה רחבה גדולה להתפלל שם, עם הפרדה לנשים וגברים. יש מקומות להדליק נרות, לקנות מזכרות. רוב הקברים נמצאים קרוב למרכזי הקניות והמסעדות של טבריה (שרובן המוחלט כשרות).