שדרות רוטשילד בתל אביב

דרוג הגולשים: 
4.18182
ממוצע: 4.2 (11 דרוגים)
כתובת: 
שדרות רוטשילד
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

לפני כשש שנים לערך ,הסתיים אחד מן הפרוייקטים לשיפוץ מהזן היותר תבונתי שתכננו אי פעם פרנסי העיר תל אביב, פרוייקט שיקום כל השדרות בתל אביב.

השדרות החוליות נוקו, ספסלים הוצבו, נוי טופח, תאורה חדשה הוכנסה ומעקי בטיחות ושבילי אופניים נסללו בכל השדרות בתל אביב. לא היה זה פרוייקט שיוחד לשדרות רוטשילד, כל שדרה באשר היא עברה את מתיחת הפנים הזו אך בשדרות רוטשילד נדמה היה שהענק נעור משנתו בפעם המי יודע כמה,בשל מתיחת הפנים הזו.

קשה לומר ששדרות רוטשילד היו מקום מנומנם עד לשיפוץ השדרה,אבל הן בהחלט היו מקום שהסקס אפיל שלו החל להתפוגג. עם סיום מתיחת הפנים בשדירה, בתוך עשרים וארבע שעות לערך הפכה השדרה הזו את עצמה בבת אחת שוב למקום היוקרתי ביותר בתל אביב, זה שלראות ולהיראות בו הוא סוג של חובה ומעל לכל, נדמה היה שהיא שבה כהרף עין למלא את תפקידה ולספק הפוגה לעשרות אלפי הדיירים הגרים בשכנות לה ולעוד עשרות אלפים רבים של מבקרים הפוקדים בכל יום את תל אביב.

שדרות רוטשילד מתחילה בסמוך למתחם כלבו שלום ברחוב הרצל, ועולה עד למתחם תיאטרון הבימה ואין בארץ מקום נעים ומיוחד ממנה. לא. לא מדובר בהגזמה: יש בשדרות רוטשילד כמעט כל מה שנפש של אדם חפצה בו, בילוי טוב, שכן כמה ממוקדי הבילויים הנחשבים של תל אביב נמצאים בה או בסביבותיה, אוכל טוב שכן השדירה זרועה במסעדות מעולות ובבתי קפה מצויינים אבל לא רק. השדירה כולה מכוסה בעצי פיקוס אדירים שנטעו לפני עשרות שנים, הם מספקים את הצל המשובח ביותר שעצי נוי תרבותיים יכולים לתת והם ירוקי עד מה שאומר שהם עושים את זה כל השנה.

הליכה רגלית לא מאומצת לאורך השדירה, תיקח לכם כשעה וחצי מתחילתה ועד סופה, והיא הליכה בתוך כל מה שתל אביב מציעה. אוכל טוב, אנשים יפים, ילדים לצד אנשי עסקים והרבה מאד "אווירה תל אביבית" מהזן המשובח. הקיוסקים הקטנים והמוזנחים שהיו נטועים בשדירה הפכו לבתי קפה אופנתיים, ובסביבתם התרחשות בלתי פוסקת של צעירים וצעירות כמעט לאורך כל שעות היממה. יש לשדרה האורבנית הזו קסם של מפלט נוי ושל ריאה ירוקה ביום, והוא מתחלף לקצב הרבה יותר סוער בשעות הלילה והיא משנה את פניה, כך נדמה, כמעט בכל שעה ושעה של היום.

היא משנה עצמה לכבוד קהליה השונים, בין אם אלו הילדים החוזרים מן הגן או בית הספר, עוברי האורח הקשישים על מטפליהם הפיליפינים בשעות הבוקר וכלה בבליני שעות הלילה והעטלפים, כן עטלפים!, הממלאים את השדירה בימי הקיץ החמים תרים אחר פירותיו של הפיקוס. אומרים עלינו שאנחנו מדינה צעירה, שדירות רוטשילד הוא לב לבה של המדינה הצעירה הזו. אימא של כותב שורות אלוו מספרת לו שהיא כילדה הלכה בכל יום ממשכונת מנשיה שביפו לתל אביב, חצתה את כל השדירה ועשתה את אותו המסע בחזרה. לימים עבדה שם בבנק הפועלים [בגירסת המרכז הישנה] ואחר כך גם נישאה לבעלה בסמוך לשדירה בבית הכנסת הגדול שבאלבני ומלה את בנה בכורה באולמי בוקומיו זכרונם לברכה שהיו ממוקמים בפינת השדירה ברחוב שנקין.

כשכותבים את השורות האלו מעט בסמוך לגיל ארבעים מבינים בעצם, שכמה שאנחנו צעירים גם לנו יש היסטוריה משלנו, והרבה יותר משהיא הצלבנים או השלטון התורכי היא גם שדרות רוטשיליד.שכן שדרות רוטשליד היא תל אביב, והיא מלווה את הישראליות החדשה הזו שנוצרה כאן בילדותה, בבגרותה ומגדלת לה דור חדש של מעריצים בכל כמה שנים שיזדקן בבו העת בסביבותיה.

תל אביב המודרנית לא מצטיינת בתכנון אדריכאלי בעל חזון ומעוף. השכונות הצפוניות שלה צפופות ,וקרב הנדל"ן על כל מטר ניכר בתכנון שלה. שדרות רוטשילד שייכות לעידן אחר, מתון יותר, שבו חשיבה על אורח החיים בעיר החדשה דאז תל אביב היה עניין רציני למתכנניה והתוצאה היא מקום בעל קצב ואופי משלו שמצליח בכל כמה שנים לבצע את מתיחת הפנים הנכונה והוא מצביע כמעט תמיד על הכיוון אליו הולכת העיר. יש לשדירה הזו קסם בימי קיץ חמים ומהבילים וגם בימים גשומים במיוחד.

לאורכה זרועים כמה מן הבנינים היחודיים ביותר במה שנהוג לכנות העיר מתחם "העיר הלבנה" והליכה לאורכה היא מסע בתוך מצעד של הארכיטקטורה התל אביבית בימיה היפים. מכיוון שמתחם השדרות כולו מוגן היום בחוקי שימור, חזותו נשמרת במלואה למרות תנופת הבנייה האדירה במקום. והגם שבתחילתה צמחו להם מגדלי ענק של גופים עסקיים רבים וה"סיטי" הוא מתחם העסקים והכוח ממוקם שם הרי שהמשכה רגוע ושליו הרבה יותר ויש לשילוב הזה גם קסם משלו.

בערבים, תל אביבים על כלביהם מזכירים לכולם שזה גם מקום שגרים בו. וגם שלרווקים עם כלב יש את הסיכוי הטוב ביותר למצוא שידוך בלי עזרה. השדירה וסביבותיה הם מתחם המגורים היקר ביותר בתל אביב לאחר תהליך של שנים שבו העיריה הוציאה ממנו בעלי עסקים קטנים שהתנחלו בדירות ואין גבול לביקוש שם, מה שהפך כל כתובת בשידרה לסוג של בברלי הילס הישראלי. אם יש לכם שעה או שעתיים להרוג, אם אתם במצב רוח לא טוב במיוחד ולא יודעים מה עובר עליכם או סתם אם אתם רוצים לקחת את הילדים לבילוי בלב העיר, הכולל גם כמה נשימות של ירוק ,לכו לשדרות רוטשילד. השידרה מחכה לכם בסבלנות, תמיד יהיה מה לעשות שום בכל שעה של היום או הלילה והקסם המתחלף על פי שעות היום ירתק אתכם בכל פעם מחדש.ונדמה שתמיד תגלו שם משהו חדש. הכי מובן מאליו והכי קסום שיש.

שדרות רוטשילד בתל אביב
שדרות רוטשילד בתל אביב

דרוגי-גולשים

4
לכל אורך שדרות רוטשילד ישנו מסלול אופניים רחב ונוח כאשר ב-3 נקודות לאורכו ישנן נקודות השכרת אופניים של תל אופן. חיסרון היחיד לרכב שם, זה שהשדרות מלאות בד"כ בבני אדם וחלקם נוטים ללכת בשבילי אופיים המסומנים כך שמומלץ להגיע עם פעמון על אופניים...
התמונה של צפה ברוגע

5
הרחוב הפך בשנים האחרונות למאוד איני ובהתאמה כיום הוא מהווה את המרכז הקולינרי של תל אביב. במקום ניתן להשיג כמעט כל סוג של מסעדה שרוצים, כאשר בשל האיניות המחירים בדרך כלל בהתאם. בדרך כלל מאוד נעים להסתובב בו, ובשעות הלילה הוא מתעורר לחיים והופך לסואן במובן החיובי של המילה. מומלץ בחום לטייל בו לאורכו בשעות להילה.

5
מקום בילוי מושלם, אפשר לטייל לאורך השדרה ובדרך יש המון מסעדות ובארים. המומלצי- קפה אירופה החדש, ועד הבית- בר שממוקם בתוך דירה עם חצר קטנה וחמודה, רוסטיקו- מסעדה איטלקית ומועדון הברקפסט, אנדרגראונד תל אביבי ידוע בסוף הרחוב

3
הרחוב היקר בישראל. טוב לטיולים רגליים או טיולי אופניים (יש שביל להולכי רגל, ושביל לאופניים בשדרה שבאמצע). יש כמה בתי קפה קטנים באמצע, שאפשר לעצור בהם ולקחת הפסקה, ואפשר לגלוש ממנו לרחובות צדדיים קטנים. הבתים מאוד יפים, מושקעים ומשופצים לרוב. חניה כמעט ואין, והרחוב מאוד רועש מכיוון שמכוניות נוסעות בשני צדדיו.
התמונה של dm1170

5
שדרות רוטשילד, המקום לפי דעתי הכי אין בתל אביב. פשוט אפשר לחלום על מקומות כאלה.. שבת בבוקר, יוצאים לטיול בין השדרה ויושבים על הספסל, קוראים עיתון ופשוט נהנים מהחויה החו"לית הזאת.

5
כיף להסבתובב שם, למרות שאין שם הרבה אטרקציות אבל האווירה שם מופלאה ביותר, הרגשה כמו בחול, לטייל עם הבן/בת זוג או לשתות קפה ..
התמונה של גירית הדבש

5
שדרה שפשוט כיף להסתובב בה, במיוחד בשישי בערב, יש בה משהו קסום. המון מסעדות ובתי קפה לצידיה ולפעמים הופעות רחוב.האיזור המומלץ- מרחוב נחמני ועד הרצל

5
כיף להסתובב שם, לשבת בבתי קפה, להיות באירועים שונים ( כמו לילה לבן שהשדרה לובשת פנים אחרות עם שפע חגיגות ואנשים ).ואיך שכחתי את כל ההו-הא שהיה עם אנשי האוהלים. חתיכת מקום, השדרה. מאוד אוהבת את בריכת הנוי באמצע. השדרה מחברת מצד אחד עם הבימה במרכז ומצד שני גולשת לדרום לאלנבי, הרצל. בנקים בסביבה וגם גלריות וחביב עלי גם המכון הצרפתי.
התמונה של Olga Pulisman

4
סוף סוף מקום שמזכיר קצת אירופה. המון בתי קפה ומסעדות טובות, ותמיד אפשר לקחת איזה קפה טייק אווי ולשבת על אחד מספסלי השדרה.
התמונה של שוש חזן גרינברג

2
קצת אופניים, קצת לטייל עם הכלב, בשדרה עצמה אין הרבה מה לעשות. במקומות ספציפיים שבאים אליהם ושבמקרה ממוקמים בשדירה, זה כבר דבר אחר.
התמונה של shelley10

3
שדרה רחבה, נחמדה לטיול רגלי. משני הצדדים אפשר למצוא מגוון מסעדות ומועדונים

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
קפה הילל בשדרות רוטשילד בתל אביב

קפה הלל בשדרות רוטשילד בתל אביב

4
ממוצע: 4 (3 דרוגים)

לא תסבלו בקפה הילל, אבל גם לא תוכלו לרשום לעצמכם חווית בית קפה איכותית במיוחד שתלך אתכם הלאה ותגרום לכם לרצות לשבת שם בשנית.

למידע נוסף...
מסעדת שולחן בתל אביב

מסעדת שולחן

0
עדיין אין דרוגים

המסעדה מתמחה במטבח ישראלי מיוחד, והיא קטנה, שקטה, אינטימית, ומאוד מאוד תל אביבית.

למידע נוסף...
קפה נואר

קפה נואר

4.285715
ממוצע: 4.3 (7 דרוגים)

לקפה נואר הותיק ,שמורה זכות הראשונים להפיכתו של מתחם המסעדות ובתי קפה של איזור שדרות רוטשילד למה שהוא היום.

למידע נוסף...

פביאנה דה רוטשילד

0
עדיין אין דרוגים

מדובר במסעדה מאוד נעימה וטעימה, המציעה תפריט מצויין לצהררים במחיר אטרקטיבי (35 שקלים לסועד לארוחת פסטה, ארוחת טעימות במחיר 70 ש"ח בימי ראשון בערב).

למידע נוסף...