מרכז המבקרים נייר חדרה

דרוג הגולשים: 
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)
כתובת: 
פרידלנדר 14
חדרה
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ימים א-ה בין השעות 9:00-17:00
טלפון: 
04-6349749/85

אחרי שהיינו אצל הסבתא, פעמיים. משני הצדדים..בים, בצימר בצפון, סרטים הופעות, באולינג ואיפה לא ? עדין נשארנו עם יותר משבוע של חופש עם שלושה ילדים שאם לא נוציא אותם מהבית יהפכו עצמם לבוב ספוג ..

קצת מחשבה וחיפוש קצר בגוגל הביא אותנו לאתר של ניר חדרה. במקום מסתבר קיים מרכז מבקרים פעיל שנראה מעניין ומזמין. וגם המחיר סביר (20 ₪ לאדם). הזמנו מקום כמה ימים מראש והיום המיוחל הגיע סוף סוף.

מרכז המבקרים והמפעל הראשי נמצא בחדרה. במקום חניה גדולה. בזמן ההמתנה לסיור, חיכינו במשרד של השער הראשי. היה מעניין לראות את המשאיות העמוסות נשקלות ויוצאות לדרכן הארוכה.

לאחר שהגיעו כל המוזמנים (כ 15) יצאנו לדרכנו. התחלנו בהסבר קצר על המקום, המדריכה הראתה והסבירה על מה שראינו. הסיור במרכז התחיל במשחקים חביבים על מסך מגע. המשיך בהרצאה מעניינת על ההיסטוריה של ייצור הנייר (שהומצא אגב סין לפני כ2000 שנים), קצת רקע על תחום ייצור הנייר בימנו.

צפינו בסרט שעסק בנושא מחזור הנייר וחשיבות נושא המחזור בעולמנו. (במאמר מוסגר, אני רוצה לציין שחלק נכבד מהסיור הוקדש לתחום המחזור ושמירה על איכות הסביבה ועד כמה ניר חדרה מקפידה על כך) אחרי הסרט צפינו באחת המכונות הגדולות בפעולה, קבלנו הסבר מעניין על דרך פעולתה ולסיום - הייתה פעילות נחמדה בה ייצרנו נייר בעצמינו .

הסיור היה מאוד מעניין וכיפי וארך כשעה וחצי. קצת היה חבל לי שלא ראינו יותר מהמפעל ותהליך הייצור במציאות. לא הייתי בא במיוחד ממרחק, אבל בהחלט שווה להגיע לבקר באזור ולשלב את הביקור במקום. אחרי הסיור היינו רעבים והחלטנו לבקר במסעדה שהומלצה בגבעת אולגה.את המסעדה לא מצאנו אבל הגענו לחוף הים. לשמחתנו ולהפתעתנו מצאנו מגרש חניה ענק ומסודר. חינם!! החוף מסודר ולא היה עמוס בסמוך לו ישנם מדשאות ומתקנים לילדים, מסעדת מול הים שאכלנו בה הייתה נעימה מאוד, האוכל פשוט ועומד בסטנדרט הרגיל של מבחר ואיכות במסעדות חוף. ניתן ליהנות בה מארוחה כיפית במחירים מאוד סבירים.

מרכז המבקרים נייר חדרה
מרכז המבקרים נייר חדרה

דרוגי-גולשים

4
סיור מעניין ומלמד הרבה על תולדות הנייר ועל מיחזור. הכי כיף היה בסוף להכין נייר ממוחזר לבד מנוזל המכיל תאית - חוויה מומלצת
דרוגים ומקומות קרובים

4
סיור מעניין ומלמד הרבה על תולדות הנייר ועל מיחזור. הכי כיף היה בסוף להכין נייר ממוחזר לבד מנוזל המכיל תאית - חוויה מומלצת