גן לאומי תל חצור

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
ליד קיבוץ
איילת השחר
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א-ה: קיץ: 8:00-17:00. חורף: 8:00-16:00. שישי וערב חג: הסגירה שעה מוקדם יותר.
טלפון: 
04-6937290

ארמונות פאר, אתרי פולחן, חומות נישאות, שערים, בתים, מחסנים, מפעל מים משוכלל – אחרי 4000 שנות קיום עוד ניתן לראותם כאן, בתל חצור. התל המקראי הגדול ביותר, עמוס אוצרות היסטוריים שחלקם טרם נחשפו!

תל חצור הוא גבעה מלאכותית שנוצרה מבנייה חוזרת ונשנית של מקום יישוב בתקופות שונות, על הריסותיהם של יישובים מתקופות קדומות יותר. בתל שרידי עיר עליונה ועיר תחתונה, העיר העליונה, האקרופוליס, מתפרשת על פני שטח של 120 דונם. העיר התחתונה , לעומתה – משתרעת על פני שטח ענק של 700 דונם! תל חצור הייתה עיר מרכזית, משגשגת וחשובה בתקופה הכנענית (1750 לפני הספירה) ואף בתקופה הישראלית (המאה ה9 לפני הספירה).

העיר הייתה מבוצרת היטב וחוזקה לא ניתן לערעור. התעשייה בעיר התמקדה בייצור ברונזה, והיא רכשה כמויות עצומות של בדיל מסוריה וערי בבל. "ראש כל הממלכות" יבין מלך חצור תואר בתנ"ך, בספר יהושע כראש כל הממלכות – שפיקד על מלכי הצפון, ההר והערבה, נגב כנרות, שפלה, נפת דור, הכנעני, האמורי, החיתי, הפרזי והיבוסי, והרשימה עוד ארוכה... כיום אנו מכירים אותם ככרכמיש, חלב וקטנה.

בסיור ניתן לצפות בחומות הבצורות מהתקופה הכנענית, ארמון גדול מתקופת הברונזה, חומת סוגרים ושער שמשערים שמקורם בימי שלמה המלך! מחסנים בנויים התואמים את תקופת אחאב מלך ישראל, מפעל המים המפואר, גם הוא מימי אחאב – מעורר התפעלות. המפעל נועד כנראה לספק מים לתושבי העיר גם בימי מצור קשים, מבלי לצאת ולשאוב את מי המעיינות הסובבים את העיר. חלק ממפעל המים שניתן לראות, הוא פיר עצום בעומק 45 מטרים, הממוקם בתוך שטח העיר ומגיע עד מי התהום.

בסיום הסיור בתל מומלץ מאוד לבקר במוזיאון עתיקות תל חצור שבקיבוץ איילת השחר. כרטיס הכניסה לאתר תל חצור כולל בתוכו כניסה גם למוזיאון. מחיר כניסה: מבוגר: 22 ₪. ילד: 10 ₪. אזרח ותיק: 11 ₪. בקבוצה – מבוגר 19 ₪, ילד 8 ₪. איך מגיעים? נוסעים בכביש 90 מראש פינה לכיוון קריית שמונה. חולפים על פני צומת מחניים ובהמשך פונים ימינה לכביש הגישה לקיבוץ איילת השחר. גן לאומי תל חצור ממוקם לפני הכניסה לקיבוץ.

גן לאומי תל חצור- עתיקות בגליל העליון
דרוגים ומקומות קרובים