החווה האורגנית גבעות עולם באיתמר

אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה:
א-ה: 8:00-17:00 שישי: 8:00-13:00, או בתיאום.
טלפון:
02-9409310

בסמוך ליישוב איתמר ישנה חווה חקלאית אורגנית מובילה בתחומה, המפיקה תוצרת חקלאית ענפה – גבעות עולם. חווה מדהימה ביופייה, מטופחת ומגוונת.

התרנגולות חיות בלולי עץ מרווחים מוקפים בצמחייה, נהנות מחיים חברתיים, ומטילות ביצים בזמנן החופשי בתאים מרופדים ונוחים.

העיזים חיות בדיר מרווח ומאוורר, ופעמיים ביום יוצאות ללקט עשב במרעה. הן נותנות חלב אורגני משובח ממנו מייצרים, במחלבה של החווה, גבינות בעלות טעם מופלא ועוד מוצרים נהדרים.

בטחנת הקמח נטחנים באבני ריחיים גרעיני חיטה אורגנית מלאה בדרגות גריסה שונות, ומהם מייצרים קמח מלא עשיר בסובין, סובין, סולת ובורגול.

בחווה יש גם דיר כבשים, כרמי יין צעירים וותיקים, מטחנת גרעינים, ועוד. מוצרי החווה מבוקשים ונמכרים בחנויות טבע וישירות לבית הלקוח, בכל רחבי הארץ.

כל המוצרים בחווה מיוצרים מחומרים טבעיים בלבד, ללא כל שימוש בחומרים משמרים, צבעי מאכל או חומרי טעם וריח. המוצרים בפיקוח המחמיר ביותר ע"י הארגון הביולוגי אורגני, אגריאור, מועצת הלול, משרד הבריאות. הם כשרים בכשרויות מהודרות.

החוויה בחוות גבעות עולם:

מרכז המבקרים –
הביקור בחווה ללא תשלום. האורחים מוזמנים לבקר את בעלי החיים ולהתרשם מתנאי המחייה הפסטורליים, לצפות במלאכת החליבה (מתוך חצר המחלבה), ללטף גדיים וטלאים המטיילים בחצר. בנוסף תוכלו ליהנות גם מהמדשאות רחבות הידיים בהן שפע פינות ישיבה מוצלות, משירותים נקיים, ברזיות מים וחניה בשפע.
בימי חול המועד מקיימת החווה תחנות פעילות לילדים וסיורים מודרכים.

חנות המפעל –
בחווה חנות מיוחדת המציגה את מגוון המוצרים: ביצי חופש אורגניות, מוצרי חלב עיזים אורגני, דגנים אורגניים, ואפילו אייס קפה וגלידה אמריקאית בטעמי וניל שוקולד אגוז מחלב עיזים אורגני!
שעות פתיחת החנות: א-ה 8:00-17:00, שישי 8:00-13:00.

בית קפה –
ממוקם בלב החווה ומשקיף לעבר נוף מרהיב, מגיש ארוחות מפנקות ובריאות בשלל מנות ממיטב הגבינות, הירקות והדגנים המיוצרים בחווה. בית הקפה מארח קבוצות או בודדים בתיאום מראש בלבד.

איך מגיעים לחוות גבעות עולם?

בצומת תפוח ממשיכים לכיוון יישובי גב ההר:
הבאים מהמרכז יפנו שמאלה, הבאים מירושלים ימשיכו ישר, והבאים מבקעת הירדן יפנו ימינה.
ממשיכים 5 ק"מ עד לכיכר בה פונים ימינה לכיוון איתמר (נסיעה ישר בכיכר מובילה לשכם ושמאלה להר ברכה). חולפים על פני חטמ"ר שומרון שמימין וממשיכים בכביש המתעקל ועולה לראש ההר. בסוף העלייה ממשיכים עוד כ-200 מ' ופונים ימינה ליישוב איתמר. נכנסים וממשיכים עד לכיכר הגדולה שבמרכזה עץ זית, בה פונים שמאלה לפי השילוט "תיירות רכס איתמר". ממשיכים ישר ועוברים את משכן אהוד והישיבה הגבוהה, את השער האחורי של איתמר ואת שכונה 851. ממשיכים ישר עד לשילוט ימינה "חוות גבעות עולם". מימין יתגלו הלולים והדירים, ואולי אף כבשים ועיזים רועות. נכנסים לחווה וממשיכים, עולים על דרך כורכר קצרה. בפיצול פונים שמאלה ואחר כך שוב שמאלה ומגיעים לחנייה.
במידת הצורך ניתן ליצור קשר טלפוני עם החווה ולקבל הכוונה נוספת.