אשמת הכוכבים

אשמת הכוכבים

בתעשיית הקולנוע יש את המונח החמקמק הזה שנקרא נוסחת "גריז", הפקה זולה, [גריז עלה בשעתו כשמונה מליון דולר שהיו גם אז סכום צנוע], שהניבה עד היום ליוצריה כבר קרוב למליארד דולר לאורך השנים. היה בו זוג כוכבים שהיה "הנכון" ביותר והלוהט ביותר לשעתו, והוא התחבב על הצופים בשל חוסר מאנייריזים וקלילות מהזן הטוב.

נדמה שאשמת הכוכבים, גם אם לא יגיע במצטבר לסכומים האדירים שהרוויח "גריז" ניחן בלא מעט מן התכונות החמקמקות כל כך של אותה נוסחה מיסתורית, הסרט הקטן הזה שעלה באזור עשרה מליון דולר פלוס כבר הצליח להפתיע ולהניב עד לרגע כתיבת שורות אלו פי עשרה מעלויות הפקתו. הוא מכיל את זוג התסריטאים המבוקש ביותר בהוליווד Scott Neustadter, Michael H. Weber שיש להם כרגע ביקוש אדיר בהוליווד ואת הכוכבת הצעירה המבוקשת ביותר בעיר כרגע, שיילין וודלי, צריך להוסיף את אנשל אלגורט החינני במיוחד בעל השם הבלתי אפשרי, וכן, יש לכם מסתבר במפתיע דרמה רומנטית ראוייה שאומנם מכוונת אל מתבגרים, אבל גם מבוגרים מתרגשים ממנה בקלות.

אשמת הכוכבים מתכתב עם סרטים רבים מהז'נאר שלו, אבל ההשוואה הגדולה והמחמיאה ביותר תהיה דווקא ל"סיפור אהבה", המיתולוגי של ריאן אוניל ואלי מקגרו. גם אם קהל היעד של הסרט הזה לא יזהה את ההשוואה, חלק מן המבוגרים שיצפו בו ירגישו בהתכתבות הזו והסרט יצליח באופן הזה לפרוט על אלמנט דרמטי נוסטלגי חזק נוסף.

גם כאן, תחת המסגרת הסיפורית של זוג נערים החולה שניהם כל אחד במחלה סופנית משלו, הרצון להבין מה לעשות עם הזמן שניתן להם, כיצד לנצלו, כיצד לאוהב ולחיות הוא רעיון סיפורי שבסיסו פשוט, באנלי אולי לעיתים אבל בעיקרו שובה לב בעיקר באופן בו הוא מועבר ומבוצע.

יש משהו מרתק בעכשוויות העשייה של הסרט הזה, העובדה שהוא מדבר לצעירים שהציניות והאופטימיות היא תמהיל היום יום שלהם, מדברת, שוב, ברובד רחב אל מנעד צופים גדול יותר מזה של הצופים שלו יועד הסרט אולי במקור.

הכימיה בין זוג הכוכבים הראשיים שלו היא מהסוג יוצא הדופן והחן של שניהם רב במיוחד כמו גם העובדה שהם מצליחים לברוא בקלילות לכאורה מערכת יחסים בוגרת ובשלה מעבר לגילם.

"אשמת הכוכבים" נוגע במפתיע בלב. גם אם אתם לא צעירים, מספיק שתזהו בו את האלמנטים ההופכים קולנוע טוב ונגיש המוגשים לכם ללא יומרות, ללא פוזה והרצינות שלו תשבה אתכם.

"אשמת הכוכבים, אינו מיופייף, אבל אם יש לו נקודת תורפה אחת היא שמחלות סופניות אינן סקסיות במיוחד, ואשמת הכוכבים הופך אותן לכאלו מתוך כורח והכרח קולנועי להיות מושך. החיים והקושי שהם מביאים בצורת מחלות סופניות אינן פוטוגניים במיוחד וקולנוע עלילתי מתקשה לתאר אותם באופן הולם, אבל מי בעצם רוצה לתאר מחלות באופן הולם?, כולם רוצים בתקווה, ואשמת הכוכבים מספק אותה בשפע רווי נאיביות מהסוג שרק נעורים יכולים לשדר ועדיין להישאר אמינים בתוכה של המציאות האוטופית שהנאיביות הזו מחייבת.

The Fault In Our Stars | Official Trailer [HD] | 20th Century FOX