השביל הרטוב בעמק המעיינות

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

300 מטרים רטובים של הליכה בנחל, שני מעיינות גדולים וטבע יפהפה סביב.

השביל הרטוב בעמק המעיינות – הוא שביל מים למשפחות שנפרץ באוקטובר 2014 לזכרו של סרן צביקה קפלן ז"ל שנהרג בקרב בסג'עיה במהלך מבצע צוק איתן. "כח צביקה" – קבוצה המורכבת מחבריו של צביקה ובני הנוער של קיבוץ מירב, ניקו ופרצו את הנחל במבצע לא פשוט תוך שמירה על הטבע והסביבה, ופתחו את השביל הקסום לקהל הרחב.

המסלול

הצטיידו במגפיים או בנעלי הליכה למים וצאו להרפתקה מיוחדת במינה, כשרגליכם טובלות בנחל ואתם מוקפים בטבע טהור!

המסלול מתאים לכל עונה – בחורף ובקיץ. המים רדודים, צלולים ונעימים.

המסלול יוצא מעין שוקק ומסתיים בו. בקצה הרחוק של הבריכה יש סכר שיוצר מפל יפה. לידו חפשו את השלט הכחול "תחילת מסלול רטוב נחל שוקק" שלצידו אנדרטת הנצחה לסרן צביקה קפלן ז"ל.

בתוך נחל שוקק צועדים כ-300 מטרים בתוך במים הרדודים שמעליהם סבך, עד לבריכת תחנת הרכבת הישנה – טחנת הקמח. זו בריכה ענקית ורדודה. מכאן ניתן לחזור חזרה במים לעין שוקק, או לצאת רגלית מהבריכה - שמאלה אל דרך עפר בה פונים ימינה לעין שוקק, כ-950 מטרים.

איך מגיעים לשביל הרטוב?

נוסעים לפארק המעיינות, ובו לעין שוקק.

נוסעים מזרחה על כביש 71 לכיוון בית שאן. חולפים על פני צומת נבות, כפר יחזקאל, קיבוץ גבע ועין חרוד. חולפים גם על פני קיבוץ בית השיטה שמשמאל ואחריו פונים ימינה בצומת בית השיטה לכביש 669. עוברים את הקיבוצים חפציבה ובית אלפא, וממשיכים לצומת גן השלושה כאן פונים ימינה. לפני הכניסה לסחנה פונים ימינה בשביל עפר- לפארק המעיינות. ממשיכים בו 300 מ' ומגיעים לחניית הפארק. יש כאן שירותים, חנות ומוקד השכרת רכבים חשמליים.

מחניית פארק המעיינות ממשיכים בנסיעה של כרבע שעה בכביש הגישה במגיע ישירות למעיין עין שוקק.

השביל הרטוב בעמק המעיינות
עין שוקק בעמק המעיינות
בריכת התחנה בעמק המעיינות
דרוגים ומקומות קרובים
רוזליה קפה פטיסרי בבית שאן העתיקה

רוזליה קפה פטיסרי בבית שאן

ממוצע: 3 (דרוג 1)

במבנה היסטורי אפוף קסם מוגשים שלל מאפי בוטיק, קינוחי גורמה, ותפריט חלבי עשיר וייחודי

יויו יוגורטלנד בית שאן יוגורט גלידה וקינוחים בריאות אורגני כשר

יויו יוגורטלנד בית שאן

עדיין אין דרוגים

יוגורטריה בית קפה כשרה מרשת יויו יוגורטלנד בבית שאן- מבחר גלידות, יוגורטים, קינוחי בריאות, קפה אורגני.

קפה ונילה בבית שאן כשר למהדרין

קפה ונילה בבית שאן

עדיין אין דרוגים

בית קפה ומסעדה חלבית מפוארת, כשרה למהדרין, במבנה אדריכלי מרשים אל מול נופי בקעת בית שאן והרי הגלעד

פיצה האט צומת בית שאן צים סנטר כשר למהדרין

פיצה האט בית שאן כשר למהדרין

עדיין אין דרוגים

בפיצה האט בית שאן, מרכז צים סנטר מגישים פיצות, לחם שום, קינוחים, סלטים, פסטות, קישים ו"קראון פיצה"