עין נחמן - עין מגדל בעמק המעיינות

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

עין נחמן או עין מגדל הוא המעיין הראשון במסלול פארק המעיינות, אחד ממקורות נחל הקיבוצים, ונמצא גם מטרים ספורים מהסחנה (גן השלושה). אך הכניסה אליו חופשית.

התמונה לא לגמרי מטעה, רק קצת: המים כאן באמת כל כך צלולים!! אבל, נדיר מאוד לראות את הנחמן ריק ממטיילים.

זוהי הנביעה הראשונה שמתחילה את נחל הקיבוצים, מה שיכול להסביר את המים הצלולים והנקיים לעומת מורד הנחל.

כניסה רגלית לפארק המעיינות היא ללא תשלום, אך המסלול ארוך מאוד ורובו בשמש. בכניסה לפארק ניתן להשכיר אופניים או רכבים חשמליים ירוקים.

מבין כל המעיינות המפורסמים של פארק עמק המעיינות, עין נחמן הכי נגיש לרכבים פרטיים. הוא נמצא ממש קרוב לחנייה הראשית ואפשר ללכת קצת ברגל ולהגיע ישר אליו בלי לשלם כניסה.

המים כאן לא עמוקים במיוחד אך ילד לא יכול לעמוד בעומק (מקסימום 1.7 מ'). יש המון מקום לשבת ליד המעיין, אבל אין המון צל.

ניתן להתחיל מכאן מסלול אבובים רטוב לכיוון צומת נחל הקיבוצים.

שמו העממי של המעיין "עין נחמן" או "הנחמן" מגיע מכתובת ה"נ נח נחמן מאומן" הגדולה על הקיר שמעל המים.

את השם "עין חומה" קיבל המעין יחד עם עין מגדל, לכבוד התיישבות חומה ומגדל ההיסטורית שבה נבנו קיבוצים בסביבה. גם אתר ומוזיאון "חומה ומגדל" נמצא באזור.

המים צלולים אך רוב הזמן סביבת המעיין מלאה בזבל ולכלוך רב. אנא הקפידו לשמור על הניקיון במקום.

איך מגיעים לעין נחמן?

נוסעים לעמק יזרעאל על כביש 71 מעפולה לבית שאן. מגיעים לבית השיטה ובמקום לפנות שמאלה לקיבוץ פונים ימינה בצומת השיטה, לכביש 669. ממשיכים ישר במשך 5 דקות ולפי השילוט לגן השלושה ולפארק המעיינות. חולפים על פני גן השלושה  (הסחנה) ומגיעים למגרש החניה שמאחוריו, רחבת עפר גדולה והכניסה לפארק המעיינות.

חונים והולכים ברגל כ-100 מ' לכיוון נחל הקיבוצים (אין צורך לעבור בכניסה הראשית לפארק) עד למתקן שאיבה שבולט לעין כבר מהחנייה. המעיין נמצא צמוד למתקן.