קמפינג בתעלת הירדן

דרוג הגולשים: 
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)
כתובת: 
תעלת
הירדן
סוג מקום הלינה:
שעות: 
ללא הגבלה
אומדן מחיר ללילה:

אין הרבה מקומות בארץ בהם תוכלו לישון על גדת נחל (או תעלה במקרה הזה) מבלי שתעברו על החוק ומבלי לשלם לאף אחד. הגדה המזרחית של תעלת הירדן היא אחת מהמקומות האלו.

בעוד שעל גדות החצבאני או הירדן ההיסטורי ניתן לשהות בשעות היום אבל אסור להקמם אוהלים בשעות הלילה מלבד מחניוני הקמפינג בתשלום, על גדת תעלת הירדן המזרחי ניתן לעשות זאת באופן חוקי למהדרין ואף ללא עלות, לא צריך לשלם לאף אחד, פשוט תביאו את האוהל שלכם, תנקו אחריכם, ואל תשכחו להנות מרחצה מרעננת מאד במימי הירדן.

אז מה הסיפור של התעלה הזו? זוהי תעלה מלאכותית הנמתחת כקו ישר כחלק מפרוייקט הטיית מי נהר הירדן שנועדה למנוע שטפונות וכחלק מיבוש ביצת החולה. תחילתה של התעלה בסכר כפר בלום המחלק את מימי הירדן לירדן ההיסטורי ולתעלת הירדן.כתוצאה מכך תעלת הירדן איננה שמורת טבע או כל שם אחר שניתן להשתמש בו ולמנוע גישה ממטיילים להגיע וללון בגדה, וכך יש לנו את המקום הנפלא הזה שבו אפשר גם לשהות וגם ללון על גדות (תעלת) הירדן.

המים במקום נעימים וקרים מאד, המשטח של הגדה ישר ומתאים להקמת אוהלים, ובעוד שאת השטחים היותר טובים והקרובים לירידה נוחה למים תופסות הזולות המסחריות המסחריות רוב הזמן וגובות תשלומי עתק על השימוש בהם, אתם יכולים למצוא עדיין שטח טוב בקרבת המים ולשהות בו כמב שתחפצו.

השכנים שיהיו לכם זה כבר המזל שלכם ולפעמים יש שכנים ממש מרעישים ולפעמים אנשים ממש נחמדים, באופן כללי האווירה מאד עממית וחם מאד מחוץ למים ונעים מאד במים. אגב, המים טובים מאד לרחצה, נעימים ולא עכורים. הזרימה חזקה למדי והכי כיף זה להביא מתנפחים לכת מעט צפונה עד אחד הגשרים, להיכנס למים ואז לגלוש בכיף 15- 20 דקות ולצאת מהמים וחוזר חלילה. שימו לב טוב טוב לילדים כי אין במקום שירותי הצלה.

באופן עקרוני אסור להשתמש בכלים חד פעמיים במקום ואסורה הפעלת גנרטורים אולם האכיפה במקום חלשה ביותר עד לא קיימת לטוב ולרע. אין צורך אגב להגיע דווקא לנקודה הזו ולמעשה יש בגדה רצועה של 4 ק"מ בערך בה מותר לשהות ולהקים מאהלים בגדה המזרחית של תעלת הירדן. מקיבוץ להבות הבשן ודרומה עד אינדי-פארק וקיבוץ גדות. כל מקום שבו תמצאו מקום הוא טוב לכם, יש מקומות עם גישה יותר נוחה למים ויש פחות. יש מקומות עם צל ועצים וחבל טרזן ישירות למים, תלוי בעומס ובעונה.

כיצד מגיעים? אפשר לפי הוייז ואפשר לנסוע עד צומת הגומא בדרך לקריית שמונה ואז לפנות ימינה לכביש 977 לכיוון להבות הבשן עד המעבר מעל גשר הירדן. שם מיד אחרי הגשר ישנה ירידה לשטח בפניה ימינה ואז שוב ימינה, חזרה של כמה מאות מטרים עד לנהר עצמו ואז פונים שמאלה כאשר מגיעים לגדה ומדרימים עד שמוצאים מקום.

הצטיידות בקרח ואוכל ניתן לעשות בתחנת הדלק בצומת הגומא שקרובה מאד למקום. הגישה למקום נוחה לרוב כלי הרכב, פשוט נסעים לאט ובזהירות, ניתן גם להחנות קראוונים ונגררים. כמה זמן עוד ניתן יהיה לעשות את זה? מי יודע. במדינת האסור והאסור והסגור יתכן וגם הפרצה הזו תיסגר בקרוב.
אל תשכחו לנקות היטב את המקום ולהשאירו נקי אף יותר מכפי שמצאתם אותו.

קמפינג בתעלת הירדן
קמפינג בתעלת הירדן
קמפינג בתעלת הירדן

דרוגי-גולשים

התמונה של Michal Moreno

4
מקום מושלם לקמפינג של הרבה משפחות או אנשים. חינם, די נקי, חבל רק שאין פתרון לשירותים, שכן המקום הופל לשדה מוקשים בשעות הלילה וחבל.
דרוגים ומקומות קרובים
התמונה של Michal Moreno

4
מקום מושלם לקמפינג של הרבה משפחות או אנשים. חינם, די נקי, חבל רק שאין פתרון לשירותים, שכן המקום הופל לשדה מוקשים בשעות הלילה וחבל.