הכותל הקטן - טיול בנחל שורק - עין חנדק

בשעות היום
טלפון:
לא זמין

ממגרש החניה מתחילים בהליכה בערוץ נחל שורק. המסלול מסומן בצבעי שביל ישראל - לבן, כחול כתום, ובסימון שבילים ירוק. לאחר כמאה מטרים של הליכה - מאתרים במרכז המסלול צינור מים עבה ומעובש, וממשיכים איתו ועם הסימון בשביל. הצינור מוביל אותנו אל מערה קטנה החוצה למעשה את הכביש ממנו הגענו, ובצאתנו מהמערה המתחילים את ההליכה בואדי הירוק. לאחר כ-15 דקות הליכה נוספות מגיעים אל סכר מרשים הבנוי מאבנים גדולות בסגנון בניה הדומה לזה של הכותל המערבי. זהו סכר שנבנה בתקופתו של הורדוס, ועד היום לא ברור כיצד הובאו סלעי ענק אלו אל מרכז ערוץ הנחל והושמו בצורה כה מדוייקת האחד מעל השני. מטרתו של סכר זה היתה לעצור את הסחף הנוצר כתוצאה ממי הגשמים, ולאפשר את עיבוד הטרסות שנפגוש במעלה השביל. בהתבוננות מקרוב - ניתן להבחין כי אבניו העליונות של הסכר קטנות יותר, וכפי הנראה הוספו מאוחר יותר בשל עליית מפלס הקרקע אשר מעל לסכר. הסכר הוא מקום נחמד לעצירה קצרה בצל עצי האורן. מכאן - אפשר לחזור לכיוון הרכב, או להמשיך במסלול המקסים לכיוון עין חנדק.

לממשיכים לעין חנדק - מהסכר ממשיכים לכוון שמאל - בעלייה על גבי מדרגות נוחות מאוד, עד להמשך השביל אשר מעל הסכר. הנוף נפתח, והשביל ממשיך ומתפתל לכיוון עין חנדק. בעת ההליכה בשביל נפגוש בעונות המעבר פריחה יפהפיה, וגם כמה חורבות של כפר נטוש - בהן ישמחו הילדים לשחק.

בסיום המסלול - בעין חינדק, יוכלו הילדים הגדולים להיכנס לתוך הנקבה, בעוד הקטנים משתכשכים במי המעיין החיצוניים, וההורים - מכינים כוס קפה, או פורשים ארוחה נחמדה.

איך מגיעים למסלול?

למגיעים מכביש 1 - יורדים מכביש 1 במחלף הראל לכיוון דרום לכביש 3965, לאחר כשלושה ק"מ נפגשים עם כביש 395, בו פונים מזרחה לכיוון עין כרם, לאחר כ- 3 ק"מ נוספים, פונים ימינה בצומת כרם לכיוון מערב / הדסה עין כרם - לכביש 386 בכיוון מערב. אחרי 500 מטר חולפים את הפנייה לבית החולים הדסה עין כרם (לא פונים). לאחר 1.5 ק"מ נוספים, בעיקול חד ימינה תגלו פניה לכביש עפר המוביל למגרש חניה קטן אל בין עצי אורן. בסיום מסלול זה אפשר לחזור אל הרכבים, או לסיימו בעין חנדק, בתנאי שדאגתם להשאיר שם רכב אחד מבעוד מועד.

עין חנדק

דרוגי-גולשים

מסלול הליכה קצר וחביב המתאים באמת לכל בני המשפחה. מומלץ בחורף בפריחת השקדיות המדהימה. עין חנדק בקצה המסלול מלוכלך מאד, אבל הכותל הקטן מרשים מאד ושווה ביקור.
התמונה של עידית שרון

יופי של מסלול - במיוחד בעונת המים. נוף בלי סוף. מתאים למשפחות עם ילדים. כדאי רק לשמור על כלי הרכב, או להשאיר רק אחד בסוף המסלול.