טיול רכוב מבנימינה לרמות מנשה

דמי כניסה:
שעות פתיחה:
ללא הגבלה

המסלול מתחיל מאזור בנימינה. נכנסים לכביש המוביל לכוון "גבעת עדה". כבר בתחילת הדרך יש כרמים מכל עבר. אחרי 2.8 ק"מ, פונים שמאלה לכוון "אביאל" ואחרי 400 מטר יש צמת כשקדימה זה דרך עפר וימינה זה הכביש לכוון עמיקם. אפשר להמשיך קדימה בדרך עפר כמה מאות מטרים ולראות כרמים משני הצדדים. חוזרים לצומת ונוסעים לכוון עמיקם. הכביש עובר בעמק שלאורך צידו הצפוני אפשר לראות חישוף של סלע גיר. לאורך הסלע הזה יש תעלת מים תת קרקעית שכל כמה עשרות מטר יורד לתוכה פיר תלול. תעלת מים זו הבילה מים לקיסריה בימי הרומאים. אחרי כארבעה ק"מ יש אזור מאורגן לפיקניקים. מציין את שמורת אלונה - חורש אלונים צפוף שמשתרע בריבוע שבין זכרון יעקב, בת שלמה, עמיקם ואביאל. ממשיכים לכוון עמיקם ומתוך היישוב פונים לכוון גבעת נילי.

כ250 מטר אחרי הבית האחרון הכביש חוצה את נחל תנינים - מומלץ להחנות ולצאת לשוטט באזור של חציית הכביש - נחל. החצייה ממוקמת בתוך כרמים, הנוף של גבעות עגלגלות עם עצי אלון, כרמים ונחל - נראה כמו חו"ל.

כק"מ אח"כ הכביש חוצה את כביש 6, מתחתיו ממש, היכן שהוא יוצא מהמנהרות. מגיעים לצומת טי - פונים שמאלה לכוון גבעת נילי - היכן שהאספלט פונה 90 מעלות ימינה לתוך היישוב - ממשיכים ישר בדרך עפר שבד"כ עבירה לרכב רגיל (כדאי לברר לפני). אחרי כ1.8 ק"מ פונים 90 מעלות מזרחה בצמוד לשורת ברושים - לכוון קיבוץ גלעד.

אחרי כ 2.7 ק"מ נפגשים שוב עם כביש אספלט. פונים שמאלה והכביש מקיף את קיבוץ גלעד מצפון. תוך כדי הפנייה הזו אפשר לתצפת לכוון האגם שנמצא מצד שני של הנחל. (אפשר לנסוע לאגם אבל זו דרך לא סלולה). למרגלות הקיבוץ יש חניון, אפשר לשים את הרכב וללכת ל"גבעת הרקפות" שנמצאת מאה מטר מצידו השני של הצומת בין הכביש ממנו הגענו לבין הכביש המוביל אל שער הקיבוץ (ממזרח לו).

אחרי טיול בגבעת הרקפות - נוסעים לכוון רמות מנשה - קיבוץ דליה וצומת אליקים. 2.7 ק"מ אחרי גבעת הרקפות (צפונה לכוון אליקים) - יש עץ אלון בודד באמצע שדה חיטה (מאתיים מטר מערבית לכביש) - מראה יפיפה, מומלץ לעצור וללכת אל העץ ברגל.

כשבעה ק"מ אח"כ (צפונה) מגיעים לצמת אליקים ומשם אפשר להגיע/ לחזור לכל מקום בארץ. הטיול כולו רכוב כך שהוא מתאים לכל הגילאים. מומלץ לעצור לפיקניקים/ תצפיות. בין אמצע פברואר לאפריל - האזור כולו ירוק וביחד עם הכרמים וחורש האלונים - זה אחד האזורים היותר יפים לטייל בהם. האזור שממזרח לבנימינה מלא בשבילי אופניים מוסדרים ומשולטים. חושב לנהוג בזהירות.